يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۸
کد مطلب: 63911
۱
زاکربرگ خطاب به خانواده قربانیان آزار کودکان در اینستاگرام: متاسفم!

اذیت و آزار 37 درصد دختران نوجوان 13 تا 15 ساله تنها در یک هفته در اینستاگرام

اذیت و آزار 37 درصد دختران نوجوان 13 تا 15 ساله تنها در یک هفته در اینستاگرام
به گزارش گاردین، کنگره آمریکا به متا، ایکس، تیک‌تاک، دیسکورد و چندین سکوی اینترنتی دیگر اتهام آزار و اذیت کودکان و کاربران کم‌سن‌وسال را زد و در حال بازخواست از مدیران عامل آن‌هاست.
 
روز جهارشنبه، کنگره آمریکا با احضار مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، از وی حواست تا در خصوص اتهامات وارده به خاطر آسیبی که پلتفرم‌هایش به کودکان و نوجوانان وارد کرده‌ است، پاسخ دهد. در این جلسه استماع، حانواده‌های قربانیان هم حضور داشتند و با نگهداشتن عکس‌های فرزندانشان روبروی زاکربرگ، اتهامات وارده را تأیید می‌کردند. این والدین اظهار داشتند که فرزندانشان در نتیجه رسانه‌های اجتماعی مورد آزار و سوء استفاده قرار گرفته‌اند یا جان خود را از دست داده‌اند.

در طول این جلسه استماع، مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ، به والدین قربانیان در کنگره رو کرد و از آن‌ها عذرخواهی کرد. رسانه‌ها که پیش‌تر، زاکربرگ را ربات‌گونه توصیف کرده بودند، این لحظه را به عنوان یک لحظه جنجالی نام‌گذاری کرده‌اند.

سناتور هالی خطاب به زاکربرگ گفت: «شما هیچ اقدامی نکردید، کسی را اخراج نکردید، حتی به یک قربانی غرامت ندادید، اجازه دهید این را از شما بپرسم: خانواده‌ها و قربانیان اینجا هستند، آیا از قربانیان عذرخواهی کرده‌اید؟ 37 درصد دختران نوجوان 13 تا 15 ساله تنها در یک هفته در اینستاگرام مورد آزار قرار گرفته‌اند و شما از این اطلاع داشتید.»

زاکربرگ در حالی که والدین عکس‌هایی از فرزندان خود را که در پی استثمار یا آزار جنسی از طریق رسانه‌های اجتماعی جان خود را از دست داده‌اند، در دست داشتند، رو به آنان کرد و گفت: «برای همه‌ شما متاسفم. هیچ کس نباید از کنار مشکلاتی که خانواده‌های شما متحمل شده‌اند به سادگی عبور کند. ما سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنیم و به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد تا مطمئن شویم هیچکس با چیزهایی که خانواده‌های شما از آن‌ها رنجیده‌اند، دست‌وپنجه نرم نکند.»
 
 
مدیرعامل متا با تأیید ترویج مواد مخدر در شبکه‌های اجتماعی زیرمجموعه متا گفت: «من بسیار متاسفم که نتوانستیم از این فجایع جلوگیری کنیم. ما بسیار سخت کار می‌کنیم تا تمام عبارات جستجوی مربوط به مواد مخدر را در پلتفرم خود مسدود کنیم.»

گفتنی است، زاکربرگ و اشپیگل (مدیر عامل اسنپ) از جمله پنج مدیری بودند که روز چهارشنبه در کنگره در جلسه استماع مورد بازخواست قرار گرفتند. این جلسات که با عنوان «بیگ‌تک و بحران بهره‌کشی جنسی از کودکان» برای بررسی بحران‌ها و مشکلاتی که این سکوها برای کودکان و کاربران کم‌سن‌وسال ایجاد کرده‌اند برگزار می‌شود.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...