سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۱
کد مطلب: 63924
۰

معرفی کتاب کار تاب‌آوری نوجوانان ، بهباشی و طرز فکر

معرفی کتاب کار تاب‌آوری نوجوانان ، بهباشی و طرز فکر
کتاب کار « تاب‌آوری، بهباشی و طرز فکر نوجوانان» اثر دکتر «گلی ساعدی بوچی» و دکتر «رایان. ام نیمیک» با ترجمه «محمدرضا مقدسی» منتشر شد.
کتاب تاب آوری نوجوانان به عنوان یک کتاب کاری در زمینه طرز فکر و تاب آوری، خواننده را یاری می کند تا خوش‌بینی، تاب‌آوری و ذهنیت رشد محور را در خود افزایش داده و به وی بیاموزد که راز مثبت اندیشی در استفاده موثر از توانایی ها و دارایی های خود آنها است.
در این کتاب آمده است یک نوجوان چون در حال رشد است مغز وی نیز همانند نگرش های وی هر روز در حال تغییر است از اینرو روبروز بیشتر با فراز و فرود زندگی آشنا می شود و تجربیات متنوع تری به دست می آورد، گاهی ابهامات و عدم موفقیت وی را در بر می گیرد و به تدریج این توانایی را پیدا می کند که راست و دروغ روزگار و بد و خوب زندگی را تشخیص دهد این تحولات مثبت می تواند دردناک نیز باشد اما تجربه و تحمل آنها تنها مسیر بزرگ شدن است.
در کتاب کار تاب آوری، بهباشی و طرز فکر نوجوانان همچنین بیان شده است که ما می دانیم کمی بدبینی در نوجوانی ممکن است تجربه شود اما هوشیار باشیم که افکار منفی ما را محاصره نکنند و اختیار زندگی ما را در دست نگیرند افکار منفی ماموریتی جز ایجاد استرس، آسیب رساندن به عزت نفس و شکست اعتماد به نفس شما ندارند بنابرانی نوجوانان همیشه باید آگاه باشند که افکار منفی ثمر و دستاوردی جز ویرانی زندگی آنها ندارد.

این کتاب به ما می آموزد، باید مثبت بودن واقعی را بشناسیم و راه تقویت آن را بیاموزیم چرا که برای سلامتی و شادی و مدیریت هر چه بهتر توانایی و دارایی های خود راهی بجر مثبت بودن سراغ نداریم و مسیر سازندگی مثبت است.
این کتالب می گوید تاب آوری و بهباشی و بهباشی و طرز فکر نوجوانان یا شجاعت، خلاقیت، دوست خوب بودن، پشتکار، صداقت و موارد دیگر را چگونه باید پرورش دهید و اینکه تقویت و ایجاد اعتماد به نفس، تقویت نگرش مثبت و با استرس اجتناب ناپذیر زندگی کنار آمدن چگونه ممکن خواهد بود.
در کتاب کار تاب آوری نوجوانان ، همچنین راجع به تقویت توانایی نوجوانان و توسعه مشارکت ایشان و ایفای نقشی موثرتر در زندگی و موقعیت های اجتماعی، عاطفی و تحصیلی و غیره صحبت می شود که بتوانند روابط مثبت و سالم خود را تقویت کنند، به زندگی خود معنای بهتری ببخشند، سلامتی و دستاوردهای خود را محافظت کنند و از طرز فکر و تاب آوری بهتری برخودار باشند.
کتاب کار تاب آوری نوجوانان اثر دکتر گلی ساعدی بوچی، فوق دکتری روانشناسی بالینی ار دانشگاه استنفورد است و دکتر «رایان. ام نیمیک» که توسط انتشارات ورجاوند و با ترجمه دکتر محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری در ۱۵۰ صفحه چاپ و منتشر شده است.
به گزارش ایرنا؛ از محمدرضا مقدسی آثار دیگری نیز در زمینه تاب آوری کودکان ترجمه و منتشر کرده است که می توان به کتاب تاب آوری کودکان، پرورش تاب آوری خانواده، تاب آوری، منابع و گفتمان (راهنمایی برای تقویت تاب‌آوری در کودکان، تقویت روحیه انسانی )، تاب آوری زنان ، تاب‌آوری شناختی رفتاری کودک و رازهای تاب آوری اشاره کرد.
همچنین به همت این نویسنده و مترجم کرمانشاهی اولین سایت تاب آوری روانشناختی کشور (www.resiliency.ir) در سال ۱۳۹۴ در کرمانشاه تاسیس شده است.



 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟