شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۸
کد مطلب: 64032
۳
همسران در ازدواج موفق تجربه خوبی را برای شریک عاطفی خود خلق میکند

ازدواج موفق می‌تواند توانایی تعامل مؤثر باشد

ازدواج موفق میتواند انتظارات یکدیگر را برآورده کردن باشد
ازدواج موفق می‌تواند توانایی تعامل مؤثر باشد
ازدواج موفق میتواند انتظارات یکدیگر را برآورده کردن باشد همسران در ازدواج موفق تجربه خوبی را برای شریک عاطفی خود خلق میکند برخی از رازهای ازدواج موفق،شامل تعهد داشتن، وفاداری ، فروتنی و تواضع، صبرو بخشش، صداقت و اعتماد است اما بهرحال به نظر میرسد که احترام اولین ضلع ارتباط است ازدواج موفق شایستگی و برخورداری از یک رابطه ماندگار است.

به گزارش میگنا رسانه سلامت روان ایران عشق و ازدواج با یکدیگر پیوند مهمی دارند. عشق در ازدواج نقش اساسی دارد، زیرا اگر عشق وجود نداشته باشد، ازدواج ممکن است شکل نگیرد یا با مشکلاتی روبرو شود. عشق در ازدواج می‌تواند به خوشبختی و موفقیت زناشویی کمک کند ازدواج بر پایه عشق و علاقه، بهترین نتایج را به همراه دارد، زیرا این ازدواج‌ها بر پایه تعاملات سالم و پایدار بنا شده‌اند
 
در واقع، عشق در ازدواج به عنوان یکی از معیارهای مهم و ضروری برای زندگی زناشویی سالم و خوب تلقی می‌شود با این حال بایستی درنظر داشته باشیم که عشق فقط احساس نیست عشق یک فعل است .
 
ویژگی‌های ازدواج موفق از نظر روانشناسی شامل آزادی عمل دادن به همسر، هنر ابراز مخالقت و مهارت حتی در دعوا کردن محترمانه !!! حساسیت نسبت به نیازهای یکدیگر، و توانایی در سازش و تعامل مؤثر است. این ویژگی‌ها باعث ایجاد رابطه سالم و خوب بین زوجین می‌شود که می بایست مورد توجه واقع شود.

برای تجربه یک رابطه زناشویی خوب،  حداقل می‌توانید از توصیه‌های  سه گانه زیر استفاده کنید:
مراقبت از روابط: ارتباط با همسر خود را تقویت کنید و مراقب ابعاد مختلف رابطه با همسر خود باشید.
احترام متقابل: احترام به همسر و حفظ حریم شخصیتش از اهمیت بالایی برخوردار است
توجه به نیازهای همسر: شناخت نیازهای همسر و تلاش برای برآورده کردن آن‌ها

خانواده با اعضایش و هم چنین ساختارهای فرعی آن ، از دیدگاه خانواده درمانی ساختاری، از طریق مرزهای بین فردی از یکدیگر متمایز می‌شوند.
 
خانواده به عنوان عنصر اصلی سلامت روان محسوب می‌شود و سلامت روحی و روانی به کیفیت زندگی، لذت بردن، شاکر و امیدوار بودن، تامین نیازها، وجود امنیت و آرامش اجتماعی مربوط است.

  فهمیه حدادی روانشاس و مربی مهارت‌های زندگی در ادامه اضافه می‌کند بهداشت روان در خانواده می‌تواند مهارت‌های زندگی در جهات مختلف تعریف شود که منجر به سازگاری و تکامل استعدادهای اعضای خانواده می‌شود خانواده نقش بسزایی در شکل‌دهی به شیوه تفکر، سلامت روانی و هیجانی فرد دارد. اگر خانواده نیازهای اساسی فرزند را برآورده کند، می‌تواند به سلامت روان فرزند کمک کند و آن را ارتقا دهد.

مؤلفه‌های سلامت و بهداشت روان خانواده به عنوان یک علم برای رفاه اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی موضوعیت یافته اند برای حفظ سلامت و شادی خانواده، اعضای خانواده باید به طور مساوی در این فرآیند مشارکت کنند. بایستی در نظر داشته باشیم که رشد همسران و خانواده  به تاب آوری زوجین در ساخت یک رابطه و زندگی خوب بستگی دارد که بتوانند این فضای همدلی و مشارکت را بوجود بیاورند .
 
تاب آوری همسران به توانایی زوجین در رابطه‌ای عاشقانه اشاره دارد که شامل سازگاری، پیشرفت و حفظ ثبات در برابر چالش‌ها و مشکلات مختلف است افزایش تاب آوری زوجین منجر به داشتن درجه‌های بالاتری از سلامت روان و استقلال فردی می‌شود.
 
تاب آوری همسران در زندگی زناشویی اهمیت دارد زیرا ازدواج یک تصمیم موقتی نیست.

ازدواج میتواند تضاد و تعارض فردی کاهش ده و موجب  ارتقای سلامت باشد اما در مقیاس خانوادگی هم باید در نظر داشته باشیم که رشد خانواده نتیجه تاب آوری همسران است و این تاب آوری با رشد و پایداری خانواده مرتبط است

تاب آوری همسران با رشد و پایداری خانواده ارتباط دارد زیرا تاب آوری همسران به سازگاری، پیشرفت و حفظ ثبات در برابر چالش و مشکلات مختلف اشاره می‌دهد تقویت تاب آوری زوجین منجر به حل اختلافات در روابط و افزایش انعطاف پذیری در مواقع بحران می‌شود

تاب آوری خانواده به معنی ظرفیت خانواده برای مقابله با چالشها و مشکلات می باشد تاب آوری خانواده یکی از مهم ترین ویژگی های خانواده هاست که به بحرانها و سختی ها عبور می دهد و باعث رشد و شکوفایی آنها می شود و جز با تفاهم و همدلی زوجین بدست نخواهد آمد.
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين