شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۵
کد مطلب: 64110
۶
با ارسال نامه به دبیر کل سازمان ملل؛

روانشناسان خواستار اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد شدند

روانشناسان خواستار اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد شدند
به گزارش میگنا، بیش از دو هزار روانشناس و مشاور از سراسر جهان در نامه‌ای خطاب به گوترش، دبیر کل سازمان ملل و لاگدامئو، رئیس کمیسیون مقام زن سازمان ملل، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی نسبت به مردم غزه خصوصاً زنان و کودکان بی گناه را محکوم کرده و خواستار اخراج فوری رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن آن سازمان شدند.

در این بیانیه که به صورت نامه برای افراد مذکور ارسال شده است، روانشناسان از بی توجهی سازمان‌های جهانی نسبت به سلامت روان زنان و کودکان غزه ابراز نگرانی شدید کردند و بر لزوم اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن تاکید کردند.

متن نامه به شرح زیر است:
 
 جناب آقای گوترش (Guterres)
دبیر کل محترم سازمان ملل متحد
جناب آقای لاگدامئو (Antonio Manuel Revilla Lagdameo)
ریاست محترم کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد

امروز جنایات و وحشی‌گری‌های رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین اشغالی دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست. قتل و غارت، کشتن زنان و کودکان بی گناه، محاصره، ایجاد قحطی، تجاوز و هتک حرمت، عدم رعایت قوانین جنگی و نسل کشی در خاک فلسطین در طی چند ماه گذشته اکنون به اوج خود رسیده است به طوری که دیگر هیچ وحشی‌گری باقی نمانده است که توسط این رژیم زن‌کش و کودک‌کش انجام نشده باشد.

امروز سوال مهم روانشناسان دنیا این است که آیا کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد تنها برای کشورهای مشخصی است و ملت غزه و زنان و کودکان آن، در این سازمان جایگاهی ندارند؟ آیا اعضای محترم کمیسیون مقام زن تاکنون در مورد سلامت روان زنان و کودکانی که روز خود را با صدای بمب و آتش و گلوله شروع می‌کنند فکر کرده اند؟ آیا تاکنون درمورد وضعیت روانشناختی زنانی که همسر، فرزندان، پدر و مادر و اعضای خانواده شان یکی پس از دیگری در مقابل چشمان آنها کشته میشوند، فکر کرده اند؟ آیا زنان و کودکان فلسطینی حق آرامش، زندگی و برخورداری از نیازهای اولیه را ندارند؟

اگر بله چگونه است که این رژیم هنوز در این کمیسیون عضویت داشته و با دستان آغشته به خون بیش از 25 هزار زن و کودک بی‌گناه از حقوق زنان و کودکان سخن می‌گوید؟!

ادعای حقوق زنان دارد، در حالیکه حدود 70 درصد کشته شدگان جنگ در غزه زنان و کودکان بی‌گناه هستند! آیا چشم‌ها و گوش‌های سازمان ملل که سازمانی بین المللی است، بر این جنایت هولناک بسته شده است؟

این جنایات، عملکرد خارج از چارچوب‌های انسانی رژیم صهیونیستی و اشغالگر، کذب بودن رویاهای اروپایی و آمریکایی برای نظم نوین جهانی و آرمان‌های آنان را نیز معلوم کرده و نشان می‌دهد، آرمان‌های توسعه پایدار و تلاش‌های صندوق‌های وابسته به سازمان ملل متحد، صرفاً برای مدیریت کردن کشورهای ضعیف‌تر نوشته می‌شود.

شش سال دیگر که در ارزیابی دستیابی به اهداف توسعه پایدار (2030)، به عدم تحقق آن رسیدید و نتایج نشان داد که کشورها در اجرای آن با شما همکاری نکرده و نمی‌کنند، خاطرات این رسوایی‌های بزرگ را به خاطر بیاورید و دلیل عدم اعتماد کشورها به سازمان ملل و صندوق‌های وابسته به آن را به درستی تشخیص دهید.

ما روانشناسان در عین این‌که نسبت به وضعیت سلامت روان مردم و خصوصاً زنان و کودکان غزه هشدار می‌دهیم، شما را نسبت به اعتبار سازمان ملل نیز بیم داده و سریعا و قویاً خواهان اخراج هرچه سریع تر این رژیم منحوس از کلیه صندوق‌های وابسته به سازمان ملل متحد و در کمترین واکنش اخراج آن از کمسیون مقام زن و نیز پیان نامه حقوق کودک هستیم.

شایان ذکر است روانشناسان مختلفی از کشورهای ایران، هند، پاکستان، کانادا، بلژیک، افغانستان، عراق، کویت، بحرین، سوریه، مالزی، اندوزی، سوئد و … این بیانیه را امضا کرده اند.

بیانیه روانشناسان، رواندرمانگران و مشاوران
رونوشت
UNICEF
UNCSW
UNFPA

از طریق لینک زیر بیانیه فوق را امضاء کنید  (تا در قالب نامه ارسال خواهد شود)

مشاهده اسامی روانشناسان
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.