دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۱
کد مطلب: 64134
۲

دومین کنگره ملی مشاوره توانبخشی ایران

دومین کنگره ملی مشاوره توانبخشی ایران
دومین کنگره ملی مشاوره توانبخشی ایران "در یادبود مرحوم دکتر اصغر دادخواه عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و رئیس المپیک ویژه ایران"، روز چهارشنبه و پنجشنبه 5 و 6 اردیبهشت ماه 1403 با مشارکت بیش از 30 دستگاه در سالن دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار می‌شود.

ایجاد فضایی علمی جهت تبادل اطلاعات و توسعه زمینه تبادل نظر علمی بین متخصصین، آشنایی متقابل سایرین متخصصین حوزه های انسان یاور با مشاوره توانبخشی و برعکس، شناسایی جمعیت های نیازمند خدمات، شناسایی نیازهای گروه های خاص و انطباق مشاوره توانبخشی با این نیازها، تحریک تولید ایده¬ ها، فنون و ابزار کارامدتر برای مداخله های روان¬شناختی، شکل گیری تیم های تخصصی در پاسخ به نیازهای افراد و بسترسازی مناسب جهت تحولات اجتماعی در این زمینه از اهداف برگزاری این کنگره می باشد.

دکتر علی قائدنیای جهرمی دبیر اجرایی این کنگره در مصاحبه اختصاصی با میگنا رسانه سلامت روان ایران گفت : تا کنون بیش از 270 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است؛ که بیشترین موضوع مقالات در ر زمینه بررسی مشکلات شایع سازگاری با پیامدهای ابتلا به معلولیت بوده است و رتبه بعدی به ارزیابی تاثیر مداخله ها اختصاص دارد.
این کنگره با هدف فراهم ساختن محیطی برای انتشار دستاوردهای نو، به تکاپو انداختن اعضای جامعه و افزایش فعالیت های آنها، تبادل اندیشه میان افراد، تحت تاثیر قرار دادن جامعه به منظور پیشرفت در این زمینه خاص و مطرح ساختن فعالیت های مشاوره توانبخشی در دو روز کنگره 7 نشست تخصصی با موضوعات ماهیت مشاوره توانبخشی، نقش مشاوره توانبخشی در آسیب های اجتماعی، نقش مشاوره توانبخشی در حوادث و بلایای طبیعی و انسانی، نقش مشاوره توانبخشی در اختلالات روانشناختی ناتوان کننده، نقش مشاوره توانبخشی در ارتقای سلامت، نقش مشاوره توانبخشی در کم توانی های جسمی حرکتی و بیماری های مزمن جسمی و نقش مشاوره توانبخشی در مدارس عادی و نیازهای ویژه با حضور 56 سخنران از زوایای علمی و اجرایی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
همچنین دوازده کارگاه علمی تخصصی در حاشیه این کنگره و نمایشگاه سازمان های مردم نهاد در حاشیه این کنگره برگزار خواهد شد. علاقه مندان جهت مشارکت و حضور در کنگره می توانند به آدرس سایت کنگره به نشانی TAVAN2021.IR مراجعه نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!