يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۰ / ۰۹:۵۹
کد مطلب: 6856
۰

واکنش استاندار البرز به ادعاهای مسئولان دانشگاه تهران

استاندار البرز گفت: زمینی که برای ساخت مجتمع های اداری این استان در نظر گرفته شده، متعلق به دانشگاه تهران نیست و سالهاست که از این دانشگاه جدا شده است.
به گزارش مهر، عیسی فرهادی پیش از ظهر شنبه در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما شرکت کرد و ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این استان از ابتدای تاسیس آن، در مورد موضوعی که مدتی است به چالشی بین دانشگاه تهران و استان البرز بدل شده است، صحبت کرد.  مدتی پیش رئیس دانشگاه تهران در مراسم معارفه رئیس جدید پردیس کشاورزی این دانشگاه با لحنی جدی و هشدار آمیز خطاب به برخی مسئولان کرج گفت که این پردیس متعلق به دانشگاه تهران است و جدایی بخشی از آن، غیرممکن. استاندار البرز در پاسخ به سوالی در این خصوص ضمن تاکید بر اینکه این دانشگاه از دانشگاههای خوب کشور است که باید تقویت شود، به 67 هکتار زمین جدا شده از این دانشگاه اشاره و اذعان داشت: درخواست ما این بود که 40 هکتار از این فضا برای ساخت مجتمع اداری در اختیار استان البرز قرار بگیرد. عیسی فرهادی افزود: این درخواست به کمیسیون بررسی دولت نیز فرستاده شده و در حال پیگیری است. وی با تاکید بر این نکته که سالهاست این زمین از پردیس کشاورزی دانشگاه تهران جدا شده، عنوان داشت: در حال حاضر این قطعه متعلق به دانشگاه تهران نیست و سالهاست که از دانشگاه تهران کاملا جدا شده است. استاندار البرز در ادامه گفت: پس از انجام مطالعات کارشناسی برای احداث مجتمع اداری، این نقطه به عنوان بهترین مکان ساخت مجتمع های اداری انتخاب شد. فرهادی در ادامه به محل این قطعه زمین که در نزدیک اتوبان است، اشاره کرد و اظهار داشت: ساخت مجتمع های اداری استان البرز در این نقطه علاوه بر کاهش ترافیک در تسهیل دسترسی مردم به ادارات نیز تاثیر بسزایی دارد. به گفته این مسئول با ساخت و احداث مجتمع های اداری در این منطقه، تعداد زیادی از سفرهای درون شهری برای مراجعه به ادارات کاسته می شود و همین امر در کاهش مشکلات ترافیکی موثر است. ترافیک، امنیت، حمل و نقل، دیدارهای مردمی و پاسخگویی به سوالات آنها، بهداشت و درمان و راه اندازی صدا و سیما از دیگر موضوعاتی بود که در این برنامه به آنها پرداخته شد. استاندار البرز گفت: در راستای اجرای فعالیت های فرهنگی وزارت علوم در صدد ایجاد دانشگاه محوری تحت عنوان " دانشگاه جامع البرز" که کلیه رشته ها را پوشش می دهد، در استان البرز هستیم.
عیسی فرهادی با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود : در راستای اجرای فعالیت های فرهنگی  وزارت علوم در صدد  ایجاد دانشگاه محوری تحت عنوان " دانشگاه جامع البرز" که کلیه رشته ها را پوشش می دهد در استان البرز طراحی خواهد شدو با صدور مجوز از سوی سازمان گسترش به عنوان دانشگاه محوری فعالیت خود را آغاز نماید . فرهادی در خصوص جانمایی  و مکان این دانشگاه نیز بیان کرد: این دانشگاه در  مرکزیت کرج  ایجاد خواهد شد  و زمین هایی واقع در منطقه باغستان ، ماهدشت و بخشی از دانشگاه هنر به عنوان مکان احداث این دانشگاه در نظر گرفته شده است  . وی درخصوص ساماندهی به وضعیت دانشگاه تربیت معلم کرج نیز گفت: در آینده نزدیک مترو هشتگرد از جنوب این دانشگاه  عبور خواهد کرد و دانشجویان در تردد مشکلی نخواهند داشت. وی افزود : بزودی دیوارمناسبی در کنار بلوار خوارزمی  واقع در شرق این دانشگاه ایجاد می شود واز این پس دانشگاه تربیت معلم نیز به عنوان دانشگاهی مستقل به فعالیت خود ادامه خواهد داد .
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...