شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۰ / ۲۱:۲۴
کد مطلب: 6898
۰

در فضای مجازی به این موارد حتما شک کنید

یک فروشگاه الكترونیک،باید كالاهای مجاز و تحت لیسانس ارایه نماید،بنابراین فروشگاه‌هایی كه كالاهای غیر مجاز و یا نامربوط به فروش می‌رسانند، به قصد كلاهبرداری به وجود آمدند.   به گزارش برنا، گشت و گذار در اینترنت و کلیک‌ روی انواع سایت‌ها و برنامه‌ها، می‌توانند مشکل ساز باشند. موارد زیر توصیه‌هایی است که پلیس فتا از افراد می‌خواهد به آنها دقت کنند تا دچار گرفتاری و کلاهبرداری نشوند.

فیلتر شکن در کافی‌نت ممنوع!
نصب هرگونه نرم افزار جاسوسی، فیلتر شكن، vpn در کافی‌نت‎ها ممنوع است، در صورت مشاهده مشكلات از طریق ایمیل efata@epolice.ir مراتب را به پلیس فتا اطلاع دهید.


گسترده ترین کلاهبرداری در کشور
در این شیوه قربانی ملزم به پرداخت هزینه‌های قابل توجهی پیش از دریافت كالا است. قربانی این هزینه‌ها را می پردازد ولی چیزی در ازای آن دریافت نمی كند. رایج ترین نمونه از این كلاهبرداری زمانی رخ می دهد كه كاربر فكر می كند موفق به كسب جایزه بزرگ در قرعه كشی شده است. متاسفانه این شیوه در حال حاضر به صورت گسترده در كشورمان به وقوع پیوسته است.

مرسولات پستی مستهجن با روند رو به رشد تبلیغات و داد و ستد در فضای مجازی، مجرمین نیز از این مقوله سوء استفاده می کنند،چرا كه هویت اصلی آن‌ها در این فضا مخفی می‌ماند. در این راستا اقلام ضد فرهنگی از قبیل سی‌دی‌های مستهجن و غیر اخلاقی، مواد مخدر و كالاهای قاچاق تحت عنوان مرسولات پستی در قالب كتاب ، نرم افزار و .... با شگردهای گوناگون و بعضا از طریق اداره پست به منازل منتقل و فرستاده می‌شود. در صورت مشاهده محموله‌های مشكوک سریعا مراتب و مشخصات فرد یا شركت ارسال كننده را به پلیس فتا اطلاع دهید.

عطاری‌های کلاهبردار
برخی در سایت‌ها  و وبلاگ ها تحت عنوان عطاری، اقدام به درج آگهی و تبلیغ در فروش انواع داروهای غیر مجاز می کنند، به اینگونه تبلیغات كه در فضای مجازی صورت می‌گیرد اعتماد نکنید.

اولین پیش فرض برای حقیقی و سالم بودن خدمات یک فروشگاه الكترونیک، این است كه كالاهای مجاز و تحت لیسانس ارایه نماید، بنابراین فروشگاه‌هایی كه كالاهای غیر مجاز و یا نامربوط به فروش می‌رسانند، به قصد كلاهبرداری به وجود آمدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو