چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ / ۱۶:۱۱
کد مطلب: 7100
۰

رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد طومار عدم تغییر جاسبی را امضا کنند+سند

مسئولان ارشد دانشگاه‌ آزاد از رؤسای واحدهای خود خواسته‌اند تا با امضای طوماری از عدم تغییر جاسبی و ماندنی شدن وی در دانشگاه آزاد حمایت کنند.
 به گزارش فارس، مسئولان ارشد دانشگاه آزاد پس از اینکه کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز اعلام کرد که اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد برای تعیین رئیس جدید این دانشگاه 30 آذر برگزار می‌شود، با ارسال نامه‌ای به رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد از آنان خواسته‌اند که با امضای طوماری از ایجاد وقفه در برگزاری جلسه تغییر رئیس دانشگاه آزاد و عدم تغییر جاسبی حمایت کنند. قرار بر این بود پس از امضای این نامه توسط رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد، نامه فوق به دست مسئولان رده بالای نظام برسد اما علیرغم تأکیدات فراوان مسئولان ارشد دانشگاه آزاد تاکنون هیچ یک از رؤسای واحدهای این دانشگاه حاضر به امضای نامه مذکور نشده‌اند.  پیش از این، یک منبع آگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به خبرگزاری فارس خبر داد که مسئولان ارشد دانشگاه آزاد تلاش دارند تا تعیین رئیس جدید دانشگاه آزاد به مدت سه ماه یعنی تا پس از انتخابات مجلس نهم به تعویق بیفتد.   متن کامل این نامه به شرح ذیل است: بسمه تعالی
با اهداء سلام و تحیات وافر خاطر مبارک را مستحضر می‌داریم در این روزهای حساس که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی قصد مزاحمت‌های بیشتری دارند، بار دیگر تب تغییر مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی بالا گرفته و در شرایطی که فعالیت‌های آموزشی به جوی آرام و فقدان تنش نیاز مبرم دارد، متأسفانه این اقدام آرامش دانشگاه را متلاطم و تهدید می‌نماید. مستحضرید عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی که به همت والای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام‌خمینی(ره) و حمایت‌های بی‌دریغ حضرت مستطاب بنا نهاده شده تاکنون مبین حرکتی مردمی و مشارکت صد در صد مردم با مدیریت آگاه و مسلط آن جامع عمل پوشیده و مصداق کامل خصوصی‌سازی آموزش طبق اصل 44 قانون اساسی در معنا و عمل بوده است. بدون شعار و عوام‌فریبی حرکتی که ذره‌ ذره آن با پوست، گوشت و استخوان مدیران توانمند آن بدون اتکاء به بودجه دولتی و البته حمایت همه‌جانبه دولت‌های گذشته در سایه نظارت عالیه بنیان‌گذار بزرگ جمهوری اسلامی حضرت امام‌خمینی که در زمان حیات ایشان و به طریقه اولی بود نظارت داهیانه حضرتعالی که صد البته رهنمودهای به موقع معظم‌له از جمعی جهات قابل تقدیر و تشکر است. این حرکت خودجوش توانسته خدمات ارزنده و قابل توجهی به جامعه دانشگاهی و آموزش عالی بنماید. از خروج خیل عظیم جوانان از کشور جلوگیری و آنان را دلگرم به تحصیل در دانشگاه‌های داخل و زندگی در جامعه اسلامی بدون ابتلا به مصائب اخلاقی خطرناک نموده که متأسفانه بسیاری از کشورهای اسلامی را نیز در شرایط فعلی مورد تهدید قرار داده است. شاخصه‌ کیفی و کمی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی مبین این نظر است و فارغ‌التحصیلان میلیونی این دانشگاه و تصدی آنان به مشاغل حساس دولتی و غیردولتی گواه دیگری بر حسن مدیریت این سازمان گسترده آموزشی است که بنا بر اذعان موافقان و غیرموافقان کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است. بنا نداریم به جزئیات بپردازیم و ارائه آمار و ارقام و عملکرد و مایملک مادی و معنوی، مستحدنات و غیره به موقع تقدیم حضرتعالی و مقامات محترم رسیده و عندالاقتضا خواهد رسید. اما در این برهه حساس که کشور به آسایش، امنیت و آرامش روحی و روانی احتیاج دارد استدعا دارد عنایت فرمایند و اجازه ندهند بخش عمده‌ای از کانون‌های آموزشی بی‌جهت در تلاطم تغییر مدیریت و بهم ریختگی روحی و روانی و اختلال در آرامش عزیزان دانشگاهی و خانواده‌شان قرار گیرد. اداره چهارصد واحد دانشگاهی داخل و خارج از کشور با میلیون‌ها دانشجو و صدها هزار پرسنل و استاد، کاری بس خطیر است و حقاً به مثابه دو وزارتخانه علمی، آموزشی و اجرایی ایفای نقش می‌نماید. النهایه استدعا دارد اجازه بفرمایید محیط آموزشی با هوس‌های تکراری و آزمایش و خطا و تجربه کردن‌های بی‌ثمر و حتی مضر دچار بهم ریختگی مخرب شود. دستور نافذ و مساعد حضرت مستطاب عالی باعث برگشت آرامش به دانشگاه خواهد بود.   تلاش مسئولان ارشد دانشگاه آزاد برای اخلال در روند تعیین جایگزین جاسبی
یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از تلاش برخی مسئولان رده بالای دانشگاه آزاد برای تشکیک در رأی شورای عالی انقلاب فرهنگی و به تأخیر انداختن تعیین رئیس جدید دانشگاه آزاد تا ۳ ماه آینده در اولین جلسه هیئت امنا خبر داد.
 به گزارش فارس، چندی پیش با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی حق رأی رئیس کنونی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد برای تعیین رئیس جدید این دانشگاه سلب شد و این مصوبه در اساسنامه دانشگاه آزاد نیز قید شد که رئیس دانشگاه آزاد فارغ از اینکه چه شخصی باشد در زمان جلسه تعیین رئیس بعدی این دانشگاه حق رأی ندارد. یکی از حاضران در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، به تشریح این امر پرداخت و گفت: در جلسه 2 هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی با رأی اعضای این شورا بند مذکور به تصویب رسید و این مصوبه طی اصلاحیه‌ای به اساسنامه جدید این دانشگاه اضافه شد. وی افزود: جاسبی در این جلسه نسبت به این مصوبه اعتراض کرده و اعلام داشت که رأی لازم برای تصویب این مصوبه به حد نصاب نرسیده است و خواستار شمارش مجدد آرا شد که پس از دستور احمدی‌نژاد مبنی بر شمارش مجدد آراء مشخص شد که این بند با رأیی بیش از دو سوم آراء حاضرین در جلسه به تصویب رسیده است. وی در ادامه گفت: جاسبی در جلسه‌ای دیگر به واسطه نامه‌ای که پیش از این منتشر کرده بود درخواست وقت کرده و اعلام داشت که منشی وی که شمارش اعضاء و وقایع پیش آمده در جلسه را برای وی ثبت می‌کند، ابتدای جلسه 2 هفته پیش این شورا تعداد اعضا را ثبت کرده و مدعی شد که تعداد اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای رأی دادن به بند سلب حق سلب رأی رئیس دانشگاه آزاد در جلسه تعیین رئیس جدید این دانشگاه کافی نبوده است. وی خاطرنشان کرد: در این جلسه یکی دیگر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در اعتراض به این ادعای جاسبی عنوان کرد که در جلسه قبلی هم پیرامون اشکال آقای جاسبی مجدداً آراء شمرده شد و مشخص شد که مصوبه کاملاً قانونی بوده و آراء حد نصاب داشت. این منبع آگاه به نقل از یکی دیگر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این مسئله که تعداد افراد حاضر در جلسه شورا در ابتدای جلسه با هنگام رأی‌گیری مصوبه دانشگاه آزاد متفاوت بود با توجه به نوع حضور افراد که مدام در حال رفت‌ و ‌آمد و زیاد و کم شدن هستند کاملاً منطقی است. جلسات شورا از این جهت شباهت زیادی به صحن علنی مجلس دارد و به گواه اعضاء تعداد افراد حاضر در جلسه در زمان رأی‌گیری و هنگام آغاز جلسه متفاوت بوده و غایبین ابتدای جلسه هم حضور یافته بودند. البته ناگفته نماند که اعضای شورا نظرشان این است که ادعای جاسبی صحیح نیست. این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در این جلسه که ریاست آن با آقای لاریجانی بود، وی با شنیدن این اعتراضات اعلام کرد که این مسئله محل اختلاف شده و بهتر است که حل و فصل شود و بنده امیدوارم که نیت آقای لاریجانی از این گفته خیر باشد چرا که دوستان توافق دارند که آقای جاسبی حرفشان صحیح نیست. وی در ادامه گفت: روز گذشته جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور محمود احمدی نژاد برگزار شد و این بحث دوباره مطرح شد که یکی از اعضاء اعلام داشت برخی مسئولان رده بالای دانشگاه آزاد سعی دارند در روند برگزاری جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اخلال ایجاد کنند و این امر را زیر سؤال ببرند. وی در پایان خاطرنشان کرد: هیئت موسس دانشگاه آزاد تلاش دارد تا در اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد موضوع تعیین رئیس جدید این دانشگاه مطرح نشده و با یک توافق اجباری مصوب کنند که تعیین جدید رئیس دانشگاه آزاد تا 3 ماه آینده یعنی پس از برگزاری انتخابات مجلس نهم بدون هیچ دلیلی به تعویق بیفتد.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!