شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ / ۰۸:۲۱
کد مطلب: 7821
۰

گامهای لرزان دانش آموزان روی پلهای نیم بند! + عكس

    دانش آموزان و اهالی سه روستای شهرستان دلفان برای عبور از رودخانه بین روستاها یا باید مسیر 10 کیلومتری را طی کنند یا از روی پلهای غیراستاندارد و نیم بند عبور کنند.
به گزارش مهر، سه روستای بخش "خاوه جنوبی" شهرستان دلفان در استان لرستان مشکل پل و راه ارتباطی دارند. این روستائیان برای عبور از رودخانه میان سه روستا مجبورند از پلهای نیمه کاره ای عبور کنند که در فصول پرآبی رودخانه به طور کامل زیر آب می روند.



این در حالیست که این روستاها به خاطر خانه بهداشت و مدرسه کاملا به هم وابسته هستند و در طول روز دانش آموزان مجبورند برای رفتن به روستای پایین دست از روی همین پلهای غیراستاندارد عبور کنند که به نظر می رسد این امر باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

از سوی دیگر در فصول پرآبی رودخانه که پلها به طور کامل زیر آب می روند دانش آموزان و اهالی روستا مجبورند مسافت 10 کیلومتری را تا رسیدن به خانه بهداشت یا مدرسه طی کنند که این امر در روزهای سرد زمستانی دلفان برای روستائیان مشکل ساز می شود.



قالب های سیمانی شرکت گاز روی پل چوبی روستا- دانش آموزان فعلا از پل چوبی خلاص شده اند!
نبود پل در میان این روستاها مشکلی است که زندگی صدها خانوار روستایی را درگیر کرده است. روستای "تاج امیر" دارای 243 خانوار با جمعیت 839 نفری است و روستاهای "برهما" و "حیدرآباد" در طرف دیگر رودخانه حدود 190 خانوار دارند.

مطابق گزارش میدانی خبرنگار مهر دانش آموزان مقطع راهنمایی دو روستای این طرف رودخانه باید برای رسیدن به کلاس درس از رودخانه تاج امیر عبور کنند و دانش آموزان مقطع دبیرستان روستای تاج امیر باید برای حضور در مدرسه از رودخانه عبور کنند تا به روستای "یادگار" برسند.



پل نیمه کاره روستا و مخاطرات عبور از آن
در مجموع نبود راه مناسب و پلهای نیم بند و غیراستانداردی که روی رودخانه وجود دارد موضوعی است که نگرانی خانواده ها و والدین دانش آموزان را برانگیخته است.

آنها در گفتگو با خبرنگار مهر خواستار پیگیری مشکلاتشان از مسئولان شدند و عنوان کردند: نبود راه دسترسی مناسب و پل های نیمه کاره معضلی است که بارها از سوی خانواده های روستایی مطرح شده ولی گویا گوش شنوایی برای رفع این مشکل وجود ندارد.

  این روزها که شرکت گاز در حال گازرسانی به این روستاها است دانش آموزان با استفاده از قالبهای سیمانی که روی پل چوبی این روستاها گذاشته شده از رودخانه عبور می کنند ولی با پایان یافتن این عملیات و کار گذاشتن لوله های گاز، باز هم دانش آموزان می مانند و پل چوبی روستا که اطمینانی به آن نیست.

در حال حاضر به همت بخشداری مرکزی دلفان عملیات ساخت پل سیمانی در بین این روستاها آغاز شده ولی کار به دلیل داشتن معارض نیمه کاره باقی مانده است و همین پل نیمه کاره نیز که در برخی مواقع مورد استفاده روستائیان قرار می گیرد خود غیراستاندارد بوده و ممکن است مشکل ساز شود.

  بخشدار مرکزی شهرستان دلفان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و 600 هزار تومان برای پل سیمانی بین دو روستا هزینه شده ولی کار به دلیل داشتن معارض نیمه کاره باقی مانده است.

ابراهیم میربیگ با تاکید بر اینکه به محض حل شدن مشکل معارض عملیات پل ادامه خواهد یافت، افزود: با احداث این پل تردد مردم تسهیل می شود و مسیر 10 کیلومتری بین روستاها به 600 متر کاهش خواهد یافت.

به هر روی رفع مشکل سه روستای شهرستان دلفان که شاید مشکل کوچکی به نظر برسد موضوعی است که خواسته بیش از 400 خانوار روستایی است که باید مورد توجه متولیان امر قرار بگیرد.



گزارش و عکس: رودابه سالاری


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!