شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۱:۱۳
کد مطلب: 8262
۰

آمار رشته های مورد نیاز برای جذب هیئت علمی

دومین فراخوان جذب نیمه متمرکز هیئت علمی در دانشگاههای دولتی و موسسات وابسته به دستگاههای اجرایی از نیمه آذرماه سال جاری آغاز شده که در این دوره لیست دانشگاههای پر متقاضی و رشته های مورد نیاز دانشگاهها برای جذب اعلام شده است.
به گزارش مهر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی دو نوبت در سال جاری، فراخوان جذب نیمه متمرکز هیئت علمی را میان دانشگاههای کشور اعلام کرد تا طبق برنامه ریزیهای پیشین این وزارتخانه، تعداد 7 هزار عضو هیئت علمی جذب دانشگاههای دولتی کشور شوند.

طبق آخرین اخبار، در نخستین فراخوان که مهلت آن هم اکنون به اتمام رسیده، 200 داوطلب به عنوان پذیرفته شده قطعی از سوی مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم اعلام شده اند و پرونده سایر داوطلبان در رشته های مورد نیاز دانشگاهها در حال بررسی است.

به فاصله تقریباً یک ماه از اتمام نوبت نخست این فراخوان، مرکز جذب هیئت علمی در آستانه روز دانشجو دومین فراخوان جذب نیمه متمرکز هیئت علمی را آغاز کرد که فرایند ثبت نام داوطلبان و اعلام نیاز دانشگاهها تا 30 ماه جاری ادامه خواهد داشت.

محمدرضا مردانی - رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار مهر، از آخرین وضعیت هیئت علمیهای مورد نیاز دانشگاهها و ظرفیت پذیرش هیئت علمی در موسسات وابسته به دستگاههای اجرای خبر داد.

آمار نیاز دانشگاهها به هیئت علمیهای دکتری و بورس

به گفته رئیس مرکز جذب وزارت علوم از میان 5 هزار و 200 نیازی که دانشگاهها اعلام کرده اند، 3 هزار و 684 نیاز مربوط به استخدام پیمانی دکتری، 583 نیاز مربوط به استخدام طرح سربازی دکتری، 920 نیاز مربوط به بورس دانشجویان دکتری به منظور اعطای بورس تحصیلی، 623 نیاز مربوط به استخدام پیمانی کارشناسی ارشد همچنین 135 نیاز مربوط به استخدام طرح سربازی کارشناسی ارشد، است.

ترینهای فراخوان دوم جذب

رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم، از رشته های پر نیاز دانشگاهها در دومین فراخوان جذب خبر داد و گفت: آمار نشان می دهد رشته های مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مدیریت، فیزیک، ریاضی، حقوق، معماری و حسابداری در فراخوان دوم سال جاری به عنوان رشته های پرنیاز از سوی دانشگاهها اعلام شده اند.

همچنین دانشگاههای شیراز، زابل، اصفهان، مازندران، صنعتی شریف، محقق اردبیلی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، صنعتی امیرکبیر، قم، فردوسی مشهد و غیره، از سوی مردانی به عنوان پر متقاضی ترین دانشگاهها نام برده شد که در صورت تعیین اولویتها از سوی داوطلبان، امکان تغییر ترتیب دانشگاههای مذکور وجود دارد.

هزینه ثبت نام

دانشگاهها تا 15 بهمن ماه فرصت بارگذاری نیازهای جدید و اعلام نشده همچنین متقاضیان تا 30 بهمن علاوه بر امکان ثبت نام، فرصت تعیین اولویتها را دارند.

به استناد مصوبه هیئت وزیران و تصویب مجلس شورای اسلامی، ثبت نام کنندگان باید مبلغ 17 هزار و 800 تومان به شماره حساب اعلام شده خزانه کشور واریز کنند.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.