جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۰:۲۶
کد مطلب: 9116
۰

برگزاري سومين كنگره سراسري پژوهش‌هاي روانشناسي باليني6 تا 8 اسفند ماه

سومين كنگره سراسري پژوهش‌هاي روانشناسي باليني 6 تا 8 اسفند ماه جاري برگزار مي‌شود.

به گزارش ايسنا، دكتر محمدكاظم وحيد، دبير علمي سومين كنگره سراسري پژوهش‌هاي روانشناسي باليني در نشستي با خبرنگاران گفت: سومين كنگره پژوهش‌هاي روانشناسي باليني با محوريت درمان‌هاي روانشناختي، تاكيد بر سلامت روان و پيشگيري از مشكلات رواني، تاكيد بر مبحث معنويت، مشكلات خانواده، مشكلات نوجوانان و اعتياد برگزار مي‌شود.

وي گفت: 935 مقاله به دبيرخانه كنگره ارسال شده كه از اين ميان 141 مقاله پذيرفته شده است. در جريان برگزاري كنگره 53 مقاله به صورت سخنراني و 88 مقاله به صورت پوستر ارايه مي‌شود. همچنين هفت پانل تخصصي با موضوعاتي مانند درمان‌هاي شناختي رفتاري، اختلالات شخصيتي، آسيب‌هاي نوپديد و اعتياد، آسيب‌هاي نظام خانواده، اختلالات كودك و نوجوان و مباحث مربوط به معنويت برگزار مي‌شود. با توجه به نيازهاي حوزه روانشناسي باليني كشور در حاشيه كنگره، چند كارگاه بر مبناي اين نيازها نيز برگزار مي‌شود.

دبير علمي كنگره ادامه داد: وزارت بهداشت براي روانپزشكان، روانشناسان باليني، متخصصان روانپزشكي، اطفال، پزشكان عمومي و متخصصان علوم اعصاب امتياز بازآموزي در نظر گرفته است و سازمان نظام روانشناسي نيز براي روانشناسان و مشاوران امتياز بازآموزي را لحاظ كرده است.

وي گفت: مهم‌ترين مسووليت روانشناسان باليني توجه به پيشگيري و ارتقاي سلامت روان است تا افراد در مقابل مشكلات و استرس‌ها توانمند شوند. تقريبا بايد تمام كشور از نقطه نظر پيشگيري، تحت پوشش برنامه‌هاي بهداشت روان قرار گيرند. با توجه به مطرح شدن مساله اعتيادهاي جديد به شيشه و متامفتامين‌ها، توجه وسيع‌تر به سلامت روان جامعه ضروري است.

وي در پاسخ به سوال ايسنا درباره مطب‌هاي غيرمجاز مشاوره، گفت: قاعدتا نظامي بايد مسووليت نظارت بر كار حرفه مربوطه را بر عهده گيرد و كميته‌اي به تخلفات آن حرفه رسيدگي كند. در سازمان نظام روانشناسي اين كميته وجود دارد اما بايد سخت‌گيري‌هاي بيشتري صورت گيرد.

دبير علمي كنگره پژوهش‌هاي روانشناسي باليني ادامه داد: زمان آن رسيده كه توجه بيشتري به مساله بهداشت روان صورت گيرد و ساختار وزارتخانه به نحوي اصلاح شود كه مانند تمام كشورهاي پيشرفته دنيا اداره بهداشت روان در وزارت بهداشت فعال باشد.

در ادامه دكتر جعفر بولهري، رييس انستيتو روانپزشكي ايران گفت: بدون بهره‌گيري از ابعاد معنوي نمي‌توان رسالت خود را انجام داد. معنويت در علوم رفتاري و كيفيت زندگي تاثير زيادي دارد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.