يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۵ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۶:۱۸
کد مطلب: 9183
۱
۱

مراسم تجليل از دانشجويان نمونه كشور با حضور رييس جمهور + عکس

      مراسم تقدير از دانشجويان نمونه كشوري با حضور رئيس جمهور، وزير علوم، قائم مقام وزير بهداشت و رئيس سازمان امور دانشجويان كشور در سالن شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري برگزار شد .


به گزارش ايسنا، دكتر كامران دانشجو، وزير علوم، تحقيقات و فناوري در اين مراسم با گرامي داشت ياد و خاطره شهداي عرصه جهاد علمي ، در خصوص روند اجرايي انتخاب دانشجويان نمونه اظهاركرد: در اين خصوص آيين‌نامه‌اي با مشاركت دانشجويان سراسر كشور تنظيم شده و شاخص‌هايي براساس توانايي‌هاي علمي، فرهنگي، پژوهشي، آموزشي، شئونات دانشجويي و همچنين احتساب حداقل معدل تنظيم و اعمال شده است .   وي با اشاره به اينكه انتخاب دانشجويان نمونه از تمامي دانشگاه هاي دولتي، غيرانتفاعي، پيام‌نور، آزاد اسلامي، جامع علمي كاربردي و فني حرفه‌اي صورت گرفته است، گفت: در كل 5000 نفر در سامانه الكترونيكي دانشجوي نمونه ثبت نام كردند كه 210 نفر از آنها توسط دانشگاه‌ها براي بررسي نهايي معرفي و در نهايت نيز 50 نفر از دانشجويان وزارت علوم و 30 نفر از دانشجويان وزارت بهداشت به عنوان نمونه معرفي شدند.

وي همچنين در خصوص ميزان جوايز دانشجويان نمونه گفت: براي دانشجويان نمونه مقطع كارداني و كارشناسي دو ميليون تومان، دانشجويان كارشناسي ارشد دو و نيم ميليون تومان و براي دانشجويان دكتري سه ميليون تومان جايزه تعلق گرفته و علاوه بر تسهيلات براي ادامه تحصيل، هر دانشجوي نمونه به همراه يك نفر از اعضاي خانواده به صورت رايگان به سفر معنوي حج عمره اعزام مي شود.

دانشجو در ادامه سخنان خود به ارائه آمار مقايسه‌اي شاخص‌هاي آموزش عالي در دو سطح ابتداي انقلاب تاکنون و همچنين سال 84 به بعد و عملکرد دولت هاي نهم و دهم در زمينه، توسعه آموزش عالي پرداخت و گفت: در سال 1357 تعداد کل دانشجويان کشور حدود 180 هزار نفر بود که هم اکنون اين رقم به بيش از 1/4 ميليون نفر افزايش يافته و با توجه به دوبرابر شدن جمعيت کل کشور در اين مدت، تعداد دانشجويان 23 برابر شده که اين ميزان تا سال 1384 يک ميليون نفر بوده ودر دولت هاي نهم و دهم چهار برابر شده است.   وي در ادامه با اشاره به افزايش سه برابري دانشجويان دکتري از سال 84 تاکنون از 14157 نفر به 40 هزار نفر گفت: ميزان فضاهاي آموزشي مراکز آموزش عالي نيز پس از پيروزي انقلاب اسلامي تاکنون افزايش چشمگيري داشته و از 933 هزار متر مربع در سال 1357 به حدود پنج ميليون متر مربع افزايش يافته است .

وزير علوم افزود : در سال 84 اين ميزان 2/3 ميليون متر مربع بود، البته اين ارقام بدون احتساب فضاهاي آموزشي دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي ، علمي کاربردي و پيام نور است که همگي پس از انقلاب اسلامي ايجاد شده‌اند.

دانشجو در ادامه اظهار داشت: اعتبارات هزينه‌اي در سال 84 در موسسات پژوهشي 44 ميليارد تومان و در دانشگاه‌ها 477 ميليارد تومان بود که اين ميزان در سال 1390 در موسسات پژوهشي 137 ميليارد تومان و در دانشگاه‌ها به 1773 ميليارد تومان افزايش يافت که در سال 1391 نيز به مراتب افزايش بيشتري خواهد داشت. در اين مراسم 50 دانشجوي وابسته به وزارت علوم در رشته‌هاي مختلف مهندسي، علوم پايه، علوم انساني، كشاورزي، هنر و دامپزشكي و 30 دانشجوي وابسته به وزارت بهداشت در حوزه‌هاي مختلف علوم پزشكي به عنوان دانشجوي نمونه معرفي شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
بعد از برگزاری مراسم دانشجویان نمونه فراموش می شوند و تمامی وعده و وعیدها به پایان می رسد
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .