چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۰:۲۳
کد مطلب: 9302
۰

اعتراض داوطلبان به سئوالات مرمت کنکور ارشد + مدرك

   
داوطلبان رشته مرمت و احیاء بناها و بافت های تاریخی در کنکور کارشناسی ارشد سال 91 به سئوالات این رشته معترض هستند و سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به آنها یادآور شده که تا 15 اسفند فرصت دارند اعتراض خود را به صورت اینترنتی اعلام کنند.
به گزارش مهر، داوطلبان رشته مرمت و احیاء بناها و بافت های تاریخی (کد 1353) پس از پایان آزمون کارشناسی ارشد سال 91، اعتراض خود را به صورت پیام هایی در فضای مجازی اینترنت دنبال کردند.

این داوطلبان تاکید داشتند که برای رشته مرمت بناهای تاریخی، عکس ها و تصاویر به شکلی در دفترچه کنکور آمده که به هیچ عنوان مشخص نبوده است و همین مسئله امکان پاسخ دادن به آن سئوال را از داوطلبان سلب کرده است.



رشته مرمت و احیاء بناها و بافت های تاریخی دارای 120 سئوال بوده که مواد امتحانی زبان عمومی و تخصصی، فرهنگ و هنر ایران و جهان، مبانی نظری مرمت و آسیب شناسی و فن شناسی بناهای سنتی هر کدام دارای 30 سئوال بودند.

از تعداد 120 سئوال این رشته 23 سئوال مربوط به تصویر مکان تاریخی مورد پرسش بود که تصاویر اسکن شده از دفترچه کنکور کارشناسی ارشد سال 91 نشان می دهد از این تعداد تنها نیمی از تصاویر کیفیت قابل قبول برای درج در دفترچه را داشتند و نیمی دیگر کیفیت مناسبی برای تشخیص مکان مورد نظر ندارند.



به دنبال اعتراض داوطلبان این آزمون و با انتشار کلید اولیه سئوالات کنکور ارشد 91، تنها سئوال 55 که تصویر مربوط به آن کاملاً سیاه افتاده بود، از کلید حذف شد این در حالی است که داوطلبان به سئوالات بیشتری از این آزمون که مشکل مشابه سئوال 55 را دارند، معترض هستند.



دکتر حسین توکلی - مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به نحوه اعتراض داوطلبان به کلید اولیه آزمون کارشناسی ارشد گفت: این موضوع در سازمان سنجش پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: کلید اولیه به منظور اطلاع رسانی به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 91 منتشر شده است و داوطلبان هر رشته می توانند با مراجعه به کلید در صورت اعتراض تا 15 اسفندماه اعتراضات خود را به صورت اینترنتی و بر اساس دستورالعمل اعلام شده، به سازمان سنجش ارائه کنند.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.