يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۱:۱۹
کد مطلب: 9408
۰

افزایش 5 برابری رشته محل های دكتری دانشگاه ها در سال 91

مدیركل گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم از افزایش 480 درصدی رشته محل های دانشگاه ها در مقطع دكتری برای سال تحصیلی آینده خبر داد.


'سید ابوالفضل حسنی' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دفتر گسترش آموزش عالی به دانشگاههایی كه دارای رشته های دكتری هستند مجوزهای جدیدی برای پذیرش دانشجو در سال تحصیلی آینده داده كه میزان آن نسبت به سال تحصیلی جاری، رشد 480 درصدی نشان می دهد.

وی ادامه داد: اغلب مجوزهای جدید برای رشته های اولویت دار مقطع دكتری صادر شده و پذیرش دانشجو در آنها از مهرماه 91 آغاز خواهد شد.

حسنی افزایش ظرفیت دكتری دانشگاهها را در جهت پاسخگویی به نیازهای كشور و تقاضای داوطلبان عنوان كرد و گفت: در آزمون نیمه متمركز دكتری گذشته بیش از 133 هزار نفر داوطلب شركت كردند كه با وجود دو مرحله پذیرش، به دلیل محدودیت های موجود حدود هشت تا 9 هزار نفر از آنها به دانشگاه راه یافتند.

وی به ثبت نام 173 هزار داوطلب برای شركت در دومین آزمون دكتری نیمه متمركز (فروردین 91) اشاره كرد و گفت: روند تقاضا برای ورود به دوره های تحصیلات تكمیلی در كشور رو به رشد است و چنانچه به این تقاضاها پاسخ مناسب داده نشود بسیاری از جوانان برای ادامه تحصیل روانه دیگر كشورها خواهند شد كه بعضا از نظر كیفیت آموزشهای دانشگاهی نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند.

مدیركل گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی، توسعه تجهیزات و امكانات زیربنایی دانشگاه ها به منظور پاسخگویی به نیازهای جامعه و ایجاد فضای مناسب برای تربیت دانشجویان تحصیلات تكمیلی را از جمله سیاست های دولت و وزارت علوم برشمرد.

این مقام مسوول در وزارت علوم یادآورشد: از آنجا كه رشد و ارتقای اعضای هیات علمی و مجموعه یك دانشگاه منوط به داشتن دانشجوی تحصیلات تكمیلی است دانشگاه های كشور از توسعه و افزایش ظرفیت دوره های كارشناسی ارشد و دكتری استقبال خواهند كرد.

حسنی بخش زیادی از ارتقای رتبه و جایگاه علمی كشور در سطح منطقه و بین الملل و دستیابی به موفقیت های پژوهشی و فناوری ایران در رشته های نوین از جمله دانش هسته ای، هوافضا و زیست فناوری را نتیجه تلاش محققان، استادان و دانشجویان تحصیلات تكمیلی كشور عنوان كرد.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.