شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۲:۴۴
کد مطلب: 9470
۰

تجدیدنظر در امکانات نقلیه اردوهای راهیان نور + مصاحبه وزیر


وزیر آموزش و پرورش درباره کشته شدن هفت دانش آموز و معلم در اردوهای راهیان نور و تدابیر این وزارتخانه برای ممانعت از بروز چنین حوادثی گفت: گفته‌ایم از نظر امکانات نقلیه و امکانات دیگر تجدیدنظری در اردوهای راهیان نور انجام شود و دقت و نظارت بر این سفرها افزایش یابد.

به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی‌بابایی در حاشیه "ششمین همایش مدرسه ایرانی ـ معماری ایرانی" که روز دوشنبه در دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر اینکه آموزش و پرورش چه برنامه ای برای اردوهای راهیان نور دارد با توجه به اینکه هفت دانش‌آموز طی یک ماه گذشته کشته شده اند، گفت: برنامه‌های اردوهای راهیان نور یک کار مشترک بین آموزش و پرورش و بسیج است که بخشی از کارها توسط آموزش و پرورش و بخشی دیگر نیز از سوی بسیج انجام می‌شود، اما نظارت‌ها باید بیشتر شود.

وی ادامه داد: صحبت‌هایی انجام شده و تا جایی که ممکن است، باید نظارت بیشتری بر این اردوها صورت بگیرد؛ شاید یکی از دلایل عمده این اتفاقات این بود که امسال حدود یک میلیون دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وسایل نقلیه این اردوها تاکید کرد: گفته ایم تا از نظر امکانات نقلیه و امکانات دیگر تجدیدنظری در اردوهای راهیان نور صورت بگیرد و دقت و نظارت بر این سفرها افزایش یابد تا یک مورد هم سانحه گذشته تکرار نشود؛ البته اتفاق کسی را خبر نمی‌کند و ما باید تلاش کنیم که شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

تدابیر آموزش و پرورش برای چهارشنبه آخر سال

وزیر آموزش و پرورش درباره تدابیر این وزارتخانه برای مدارس نوبت دوم در چهارشنبه آخرسال نیز گفت: آموزش و پرورش تمام تلاش و کوشش خود را به کار خواهد گرفت و مسئولان امنیتی و انتظامی نیز باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند، البته برنامه‌های این روز در شورای استان تصمیم‌گیری می‌شود.

برنامه ای برای جنسیتی کردن کتابها نداریم

وی همچنین درباره نحوه جنسیتی شدن کتابهای درسی که پیش از این در همایش هوشمند سازی مدارس استثنایی آن را عنوان کرده بود، اظهار داشت: تاکنون چنین بحثی را عنوان نکرده‌ام و برنامه‌ای هم برای جنسیتی کردن کتاب‌های درسی نداریم، البته برخی از موضوعات از جمله مباحث مربوط به شناخت خود دانش‌آموزان دختر و پسر و مباحث مربوط به بلوغ وجود دارد که در گذشته نیز بوده و این به معنای تفکیک جنسیتی یا تغییر کتاب‌ها نیست.

حاجی‌بابایی درباره تعطیلی روزهای 27 و 28 اسفندماه اعلام کرد: غیبت دانش‌آموزان در این دو روز موجه است و سخت نمی‌گیریم چرا که  مدارس تابع قانون کلی کشور است و هر چیزی که قانون اعلام کرده باشد، شامل مدارس نیز می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت در مورد تعطیلی دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش تصمیمی اتخاذ نکرده است، تصریح کرد: مدارس در روزهای پایانی سال دایر است.

آخرین وضعیت استخدام دانشجویان تربیت معلم

حاجی بابایی با اشاره به  وضعیت تعیین و تکلیف دانشجویان تربیت معلم، گفت: قانون مربوط به استخدام این دانشجویان، مصوبه دولت و مجلس را دارد و آن را دیماه به همه استان‌ها اعلام کرده ایم؛ بنابراین این افراد باید به استان‌های خود مراجعه کرده و تشکیل پرونده بدهند تا کارهای قانونی آنها انجام شود و مشکلی نیز در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تعداد این دانشجویان 6900 نفر است، افزود: ممکن است، برخی نخواهند مراجعه کنند، اما تمام افرادی که مشمول این قانون می‌شوند، صاحب حق بوده و استان‌ها موظف به تشکیل پرونده برای آنها هستند و باید مراحل قانونی کار استخدام آنها طی و پس از اعلام گزارش نهایی استان‌ها به وزارت آموزش و پرورش، این نیروها به کار گرفته شوند.

حاجی‌بابایی درباره سه هزار دانشجوی تربیت معلمی که استخدام آنها به تایید شورای نگهبان رسیده نیز تصریح کرد: همه این افراد شامل استخدام می‌شوند، لذا تمام کسانی که در دی ماه تعیین و تکلیف آنها اعلام شد و همچنین این دانشجویان باید به استان‌های خود مراجعه کرده و مراحل قانونی کار خود را طی کنند.

وزیر آموزش و پرورش درباره دانشجویان تربیت معلم که مشکل خدمت سربازی دارند نیز گفت: اخیرا مصوبه‌ای از سوی مجلس دراین‌باره عنوان شده و این افراد نیز برای تشکیل پرونده باید به استان‌های خود مراجعه کنند؛ البته این مصوبه هنوز به آموزش و پرورش ابلاغ نشده در حالی که باید به دولت اعلام و 15 روز در روزنامه‌های رسمی کشور منتشر و پس از آن به آموزش و پرورش ابلاغ شود.

توضیح وزیر آموزش و پرورش درباره مدرک سه ساله

وزیر آموزش و پرورش درباره صدور مدارک سه ساله در دوران تحصیل نیز توضیح داد: این بحث بخشی از برنامه سند تحولی است و مصوب شده با توجه به اینکه چهار دوره سه ساله برای نظام آموزشی تعریف شده، پایان هر دوره به دانش‌آموزان یک مدرک پایان‌دوره اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از اعطای مدارک سه ساله این است که به هر دلیلی اگر کسی نتوانست ادامه تحصیل دهد و تنها در حد داشتن سواد توانست درس بخواند، دارای مدرک باشد و باسواد بودن آن با اعطای مدرک مشخص شود، گفت: در حال حاضر به دنبال مصوب کردن مدارک پایان سه سال در شورای عالی آموزش و پرورش هستیم.

حاجی‌بابایی به الزامی و اجباری بودن سواد در کشور تاپایان  9 ساله اشاره کرد و افزود: قبل از تصویب سند تحول این دوره هشت‌سال بود، اما در سند تحول 6 سال ابتدایی و سه ساله اول متوسطه جزو دوره‌های الزامی و اجباری سوادآموزی در کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد