شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۸:۵۷
کد مطلب: 9472
۰

مجوز فروش مدارس در استان‌ها و احداث مجتمع‌های آموزشی ابلاغ شد

  وزیر آموزش و پرورش گفت: مدیران استان‌ها مجوز دارند اگر در محله‌ای مدرسه‌ ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان وجود دارد، این مدارس فروخته شود و فضایی بسیار بزرگ‌تر در جایی دیگر خریداری کنند و مجتمع‌های آموزشی احداث شود.
به گزارش فارس ، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در ششمین همایش «مدرسه ایرانی ـ معماری ایرانی» که امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر در کشور ساخت 48 مجتمع آموزشی شروع شده یا مراحل احداث آنها انجام شده است و حتی برخی 60 درصد نیز پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: هر آنچه که امروز در نمایشگاه «مدرسه ایرانی ـ معماری ایرانی» مشاهده می‌کنید، طرح‌های در حال اجرا هستند و برای اجرا در سراسر کشور آماده هستند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید بر احداث مجتمع‌های آموزشی داریم، اضافه کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بحث جداگانه‌ای درباره مدرسه در سال 1404 مصوب شد؛ دو هفته قبل نیز همایش علمی درباره مجتمع‌های آموزشی از نظر محتوا برگزار شد که 80 مقاله ارائه شد و 21 مقاله انتخاب و به صورت کتاب چاپ شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا مدرسه‌ای بسازیم که وقتی دانش‌آموز به آن وارد می‌شود، تاریخ کشورش را بخواند و ریشه خود را بداند، گفت: مجتمع‌های آموزشی باید متناسب با هر اقلیمی ساخته شود؛ در حقیقت مجتمع‌ها در یک بخش‌هایی با یکدیگر مطابقت داشته و در بخش‌های دیگری متفاوت هستند به عنوان مثال مجتمع آموزشی اصفهان با عنوان معماری ایرانی ـ اسلامی ـ اصفهانی احداث می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش به وضعیت ساختمان‌های مدارس در حال حاضر اشاره کرد و گفت: اکنون در هر شهر مدرسه‌ ابتدایی در یکجا، راهنمایی در جای دیگر، دبیرستان در یکجا و حتی مهدکودک‌ها در جای دیگر است که این موضوع را در سند تحول بنیادین مفید نمی‌دانیم و معتقدیم باید تمام ساختمان‌های آموزشی همگی در یکجا با حیاطی مجزا قرار گیرند و یک مدیریت برای آنها تعریف شود.

وی اضافه کرد: در طرح مجتمع‌های آموزشی دانش‌آموز در یک مدیریت واحد و تحت آموزش واحدی از دوران پیش‌دبستانی تا زمان اخذ دیپلم قرار می‌گیرد.

حاجی‌بابایی به 4 میلیارد دلاری که در مجلس هفتم برای مقاوم‌سازی مدارس اختصاص داده شده بود، اشاره کرد و گفت: این رقم کار بسیار عظیمی بود که اخیراً به دلیل اینکه آن مبلغ خوب هزینه نشد، در برنامه پنجم پیش‌بینی شده است که 3 سال دیگر ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه امسال 4 میلیون مترمربع مدرسه‌سازی در کشور در حال انجام است، گفت: تعریف ما از مدرسه‌سازی هر سال با تحول بنیادین تغییر می‌کند؛ نوع مدرسه‌سازی و پرداخت به مدرسه متفاوت شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به تمام مدیران استان‌ها اعلام شده است و ستادی تشکیل دادیم که بر این اساس مدیران استان‌ها مجوز دارند اگر در محله‌ای مدرسه‌ ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان وجود دارد، این مدارس فروخته شود و فضایی بسیار بزرگ‌تر در جایی دیگر خریداری کنند و مجتمع‌های آموزشی احداث شود.

وی تأکید کرد: اول مهر سال آینده در تمام استان‌ها باید افتتاحیه مجتمع‌های آموزشی داشته باشیم و پس از آن، مدرسه‌سازی براساس این مجتمع‌ها باشد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...