دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ / ۰۸:۰۹
کد مطلب: 9492
۰

علت مراجعه ديرهنگام برخي از مبتلايان به سرطان گوارش

خجالت،علت مراجعه ديرهنگام برخي از مبتلايان به سرطان گوارش به پزشك است
رييس جامعه پزشكان متخصص داخلي گفت: برخي مبتلايان به سرطان‌هاي دستگاه گوارش به دليل مشکلات اقتصادي و يا شرم و خجالت از انجام آزمايشهاي لازم، دير به پزشك مراجعه مي‌كنند.

دكتر ايرج خسرونيا در گفت وگو با ايسنا، با بيان اين كه مبتلايان به سرطان‌هاي دستگاه گوارش در ابتداي ابتلاي خود به اين بيماري‌ها به پزشك مراجعه نمي‌كنند، گفت: بسياري از مبتلايان به پوليپ و سرطان روده ممکن است با وجود گذشت چند ماه از ابتلا به درد شکم و دفع خون همچنان خوددرماني كنند و اين علايم را به بيماري بواسير نسبت دهند در نتيجه بسيار دير به پزشک مراجعه كنند.

سالانه 30 هزار نفر در كشور به علت ابتلا به سرطان فوت مي‌كنند

وي با بيان اينكه سالانه 30 هزار نفر در ايران به علت ابتلا به سرطان فوت مي‌كنند، تصريح كرد: اميد به زندگي مبتلايان به سرطان در ايران نسبت به كشورهاي پيشرفته كمتر است چرا كه آنان دير به پزشك مراجعه مي‌كنند.

رييس جامعه پزشكان متخصص داخلي افزود: سرطان پوست و پستان در کشورهاي در حال توسعه از جمله ايران شيوع زيادي دارد وعوارض ناشي از ابتلا به اين بيماري‌ها بيشتر گزارش داده شده است. اين در حاليست كه سرطان پستان و پوست را مي‌توان در مراحل اوليه ابتلا به آن‌ها تشخيص داد و درمان كرد. براساس آمار سال 88 وزارت بهداشت، سرطان پوست 14,5درصد و سرطان پستان 24,56 درصد كل سرطان‌هاي ايران را تشكيل مي‌دهد و مرگ و مير ناشي از اين سرطان‌ها در ايران زياد است.

وي در ادامه اظهار كرد: مبتلايان به سرطان پوست و پستان ابتدا شروع به خود درماني مي‌كنند و بعد از مدت‌ها همزمان با شروع عوارض اين بيماري‌ها به پزشک مراجعه مي‌کنند اما در اين شرايط سرطان به ساير اندام‌هاي بدن سرايت كرده‌ است.

خسرونيا در پايان با بيان اينكه در بيست وسومين كنگره پزشکان متخصص داخلي ايران به سرطان‌هاي شايع در ايران پرداخته مي‌شود، تاكيد كرد: تغيير رنگ پوست، خونريزي از خال از علايم ابتلا به سرطان پوست و دردناک شدن پستان‌ها، ترشح چرک يا شير از آن‌ها جزو علامت‌هاي ابتلا به سرطان پستان است. لازم است زنان سالي دو بار براي معاينه پستان به پزشك مراجعه كنند چرا كه اين كار باعث تشخيص زودرس اين بيماري‌ها مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند