جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۵
کد مطلب: 32827
۰

همچنان به شیوه 50 سال گذشته سوال امتحانی طراحی می‎کنیم

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول عمادی در شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک کشور که به میزبانی لرستان برگزار شد، در پاسخ به این سوال که استانداردسازی سوالات در رشته فیزیک و نظام آموزشی چگونه است؟ اضافه کرد: استانداردسازی سوالات به شکلی که همه حیطه‎های یادگیری را پوشش دهد و سوال از استاندارد لازم برخوردار باشد در نظام آموزشی ما تدوین نشده است.

وی ادامه داد: استانداردسازی سوالات ما براساس طراحی و مهارت همکاران رشته فیزیک است و باید فرایند طرح سوال را ساماندهی کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: متاسفانه به شیوه 50 سال گذشته سوال طراحی می‎کنیم و افت نتایج امتحانات مربوط به نظام ارزشیابی ماست چرا که نظامی کامل نیست و ما برای ارزیابی دانش‎آموز از نظام سوال کاغذی امتحان استفاده می‎کنیم.

عبادی گفت: این در حالیست که دانش‎آموز باید مفاهیم آزمایشگاهی را درک کند و باید بدانیم که سهم آزمایشگاه در محتوای دروس ما چقدر است؟
وی اظهار کرد: نظام ارزشیابی ما نیاز به تحول دارد و این نظام در پیشرفت تحصیلی باید تغییر کند چراکه با نظام ارزشیابی به صورت خطی نمی‎توان مساله آموزش و پرورش را ارزیابی کرد و اشکال به نظام ارزشیابی ما وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...