سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ / ۲۲:۴۷
کد مطلب: 47843
۳
۶

برگزاری کارگاه آموزشی توجیهی مشاوران انتخاب رشته کنکور سراسری98 + تصاویر

میگنا: این کارگاه یکروزه با حضور احسان جمالی معاون، محمدی روزبهانی رئیس مرکز تحقیقات، بسطامی معاون اجرای آزمون سازمان سنجش و آموزش کشور، مسعود شکوهی مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش و دیگر مهمانان با موضوع راهنمایی و مشاوره تحصیلی صحیح انتخاب رشته کنکور سراسری برای مدرسان استان‌های کشور برگزار شد.

در این همایش مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در سخنانی اظهار کرد: درسالهای متمادی همکاران ما در وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان سنجش رفع دغدغه انتخاب رشته دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان بوده و هست و سعی کردیم در پایگاه‌های انتخاب رشته با برنامه‌ریزی دقیق بهترین انتخاب را برای عزیزان خود داشته باشیم.

مسعود شکوهی در سخنانی با ابراز خرسندی از برگزاری این کارگاه آموزشی در جهت مشاوره صحیح توسط متخصص دلسوز این حوزه، اظهار داشت: قطعا شما متولیان اصلی این کار دقت نظر بیشتری برای جلوگیری از سوءاستفاده مراکز غیر مجاز و غیر مسول خواهید داشت و در جهت کاهش آشفتگی و نگرانی خانواده‌ها تلاش کنید.

وی در ادامه تلاش برای استفاده از مشاوران با تجربه آموزش و پرورش را برای کاهش استرس خانواده‌ها و دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: انتخاب رشته دانش آموزان فارغ از هر سطح دسترسی در انتخاب رشته باید با کمترین التهاب و استرس کنترل شود تا دانش‌آموزان نیز بتوانند بهترین انتخاب رشته را داشته باشند. در ادامه این کارگاه مدرسین سازمان سنجش نیز با بیان نکاتی در جهت مشاوره صحیح انتخاب رشته سخنرانی کردند.
 
شکوهی اذعان داشت: در مراکز انتخاب رشته میبایست افراد با تجربه همه سال حضور داشته باشند و جابه جایی‌های گسترده نداشته باشیم و دانش‌آموز
حتی اگر به خود اطمینان هم دارد با مشاوره فرد به فرد فرصت انتخاب بهترین رشته و دانشگاه را به او بدهیم.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد:نرم افزار سازمان سنجش صرفا" یک بخش از کار است و انتخاب رشته دانش آموزان باید با کمترین التهاب و استرس کنترل شود تا دانش‌آموزان نیز بتوانند بهترین انتخاب رشته را داشته باشند.

 
در نوبت عصرگاهی مراسم نیز احسان جمالی معاون سازمان سنجش در ارتباط با تاریخچه برگزاری کنکور سراسری در نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: کنکور سراسری از سال 87با قانون مجلس شورای اسلامی اجرا میشد و قرار بود کنکور در سال 92 حذف شود که به جایی نرسید و در همین سال قانون قبلی لغو و قانون جدید سنجش و پذیرش لحاظ گردید که طی پنج سال85 درصد ظرفیت آموزش عالی بر اساس اعلام سوابق تحصیلی آموزش و پرورش و 15درصد مابقی در راستای میزان تقاضا در رشته محل و تلفیق نتیجه کنکور و سوابق تحصیلی بود.

او در ادامه افزود: در کنکور سال 98هشتاد و پنج درصد پذیرش بر اساس سوابق آموزش و پرورش که گاهی تا 89درصد هم خواهد رسید که این همان صرفا"اعمال سوابق تحصیلی است ودر بخش سوابق تحصیلی جدا از آزمون هم رقابت شدید خواهیم داشت.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور در کنکور امسال تجمع داوطلب را در ورودی رشته علوم تجربی دانست و گفت:این موضوع در آموزش و پرورش و هدایت تحصیلی دانش آموزان هم مشاهده میشود و جهت سایر رشته‌ها نگران کننده است.

جمالی در زمینه اختصاص ظرفیت به مناطق سیل و زلزله زده هم خاطر نشان کرد:بر اساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی و آیین نامه اجرایی ابلاغ شده ازسوی وزارت کشور پنج درصد ظرفیت خاص برای داوطلبان همان استان اعمال خواهد شد و در صورت نبودن موردی به استانهای همجوار انتقال داده میشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
جالبن. کنکور رو قبول ندارن باز در کل کشور مراکز انتخاب رشته بر اساس کنکور برپا می کنن. جل الخالق
Iran, Islamic Republic of
اگه نمیدونی بدون؛این مراکز دولتی دایر میشه تا جلوی تجارت کنکوری ها و موسسات آزاد و کافی نت هارو بگیرند که برای انتخاب رشته یک میلیون تومان از داوطلب و بنده خدا دانش آموزان میگیرن و مشکلات بسیار مالی و اخلاقی برای داوطلبان ایجاد کردند. زنده باد آموزش و پرورش بخاطر دغدغه اش و کمک به مردم
Romania
آموزش پرورش مگه کنکور رو برگزار میکنه که حالا میاد مرکز انتخاب رشته راه میندازه؟؟؟ تازه تمام امور جذب با وزارت علومه. آموزش پرورش درین بین فقط خودشیرینی میکنه و وقت نیروهاشو هدر میده.
Iran, Islamic Republic of
بي انصاف خب آموزش و پرورش 12 سال دانش آموز رو تربیت می کنه و حقشه که تا آخر به دانش آموزان خدمات راهنمایی و مشاوره بده و از آنسو مشاوران رسمی مدرسه بیشتر با روحیات نوجوانان ما آشنا هستند.تا يك مدرس دانشگاه كه اصلا با دانش آموز در ارتباط نيست. اگه آموزش و پرورش نیاد مراکز انتخاب رشته دایر کنه از اونطرف وزارت علوم یا سازمان سنجش که پایگاهی نميزنه که ملت مراجعه کنند برعکس موسسات آزاد کنکور هستند که دانش آموز رو می برن زیر پله و زیرزمین ساختمون انتخاب رشته می کنند حداقل 800هزارتومن می گیرند . شما چرا ناراحتین. نکنه مرکز مشاوره شما کیسه دوخته بوده واس خودش
Iran, Islamic Republic of
مرکزمشاوره ما کاملا با کنکور و این جور مشاوره های آبکی مخالفه.
Romania
مگه آموزش پرورش مخالف کنکور نیس؟؟؟؟؟؟
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟