شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۰۶:۴۲
کد مطلب: 11092
۰

علل اصلي گرايش دختران و زنان به مواد مخدر‌ و شيشه

تبليغات لاغري‌ و شب بيداري علل اصلي گرايش دختران و زنان به مواد مخدر‌ و شيشه است

مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اينكه تبليغات لاغري و شب بيداري علل اصلي گرايش دختران وزنان به مواد مخدر و شيشه است گفت: اقدامات فرهنگي و آموزشي كشور در جلوگيري از اعتياد زنان ضعيف است.

حميد صرامي در گفت‌وگو با ايسنا،با اشاره گرايش زنان به مواد مخدر به ويژه شيشه گفت: بر اساس تحقيقات صورت گرفته حدود 5/8 (هشت و نيم) درصد از زنان به سمت و سوي مواد مخدر گرايش يافته‌اند و اساسي‌ترين موضوعي كه در اعتياد زنان موثر است باورها و نگرش‌هاي غلطي است كه در اين رابطه وجود دارد.

وي با بيان اينكه زنان و دختران بيشتر به سمت تبليغات لاغري و شب بيداري و خلاقيت‌ها مي‌روند لذا از علت‌هاي اصلي گرايش زنان به مخدرها اين گونه تبليغات است.


نوع اقدامات دستگاه‌هاي فرهنگي و آموزشي كشور در اعتياد زنان ضعيف است

مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر تصريح كرد: اگرچه اين تحقيق نشان ميدهد كه در اعتياد زنان با اين آمار مواجه هستيم اما معتقدم نوع اقدامات دستگاه‌هاي فرهنگي و آموزشي كشور در اين رابطه ضعيف است.

صرامي با اشاره به اينكه رسانه ملي بايد بيشتر اين موضوع را در دستور كار قرار دهد افزود: در اين مقوله همان طور كه نبايد آن را انكار كرد بلكه مورد اغراق نيز نبايد قرار بگيرد لذا مقوله اعتياد زنان بايد بيشتر مورد توجه ويژه قرار گيرد.

به گفته وي زنان از محدوديت بيشتري در حوزه درمان مواجه هستند چرا كه از سوي همسران خود مورد حمايت قرار نمي‌گيرند و در برخي موارد همكاري لازم از سوي همسران زنان معتاد براي درمان آنها صورت نمي‌گيرد.


پديده اعتياد را نبايد مردانه تلقي كنيم

مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اينكه پديده اعتياد را نبايد مردانه تلقي كنيم اظهار كرد: در حوزه اعتياد نيز نبايد مردان و زنان را جدا از هم ديد چراكه اعتياد اختصاص به يك جنسيت، گروه شغلي و يا گروه سني و تحصيلات مشخصي نيست و بايد در همه رده هاي سني و جنسي و شغلي لحاظ شود.

صرامي خاطرنشان كرد: دستگاه‌هاي آموزشي كشور به ويژه آموزش و پرورش و وزارت علوم نسبت دختران را از مباحث آموزشي محروم نكنند و بايد در آموزش‌هاي پيشگيرانه سهم دختران بيشتر ديده شود البته طرح اين موضوع به اين معنا نيست كه تاكنون دختران مورد توجه قرار نگرفته‌اند بلكه به اين معناست كه گرايش زنان به اعتياد مي‌تواند مسائل بيشتري را براي جامعه ايجاد كند بايد آموزش دختران و زنان رونق بيشتري داشته باشد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو