شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۱ / ۰۴:۵۵
کد مطلب: 12426
۰

كاهش شهريه دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی از كاهش 20 درصدی شهریه این دانشگاه در همه رشته ها خبر داد.
فرهاد دانشجو امروز پنجشنبه در بازدید از یكی از حوزه‌های آزمون دانشگاه آزاد واقع در واحد علوم و تحقیقات در جمع خبرنگاران گفت: اكنون در مقطع كاردانی و كارشناسی ناپیوسته با توجه به معدل ، امكان كاهش20درصد شهریه وجود دارد ولی از این پس در همه رشته ها این كاهش لحاظ می شود.

وی از كاهش 13 درصدی داوطلبان آزمون دانشگاه آزاد خبر داد و در عین حال اظهارداشت: در برخی رشته‌ها مثل حقوق، مكانیك، عمران و معماری كه متقاضی زیاد است امكان قبول نشدن وجود دارد.

دانشجو در پاسخ به قضیه واحد آكسفورد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اسمی به نام واحد آكسفورد وجود دارد، اما برای گرفتن مجوز باید به یكسری از استانداردها برسد.

وی در خصوص پول‌های واریز شده به نام واحد آكسفورد، افزود: تمام پول های واریزی به حساب دانشگاه آزاد بوده و اصلا سیستم حسابرسی قوی اين دانشگاه اجازه نمی‌دهد كه پول به حساب شخصی واریز شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: واحد آكسفورد از سال 82 تاسیس شده و طی این سال ها نزدیك به شش میلیون پوند برای این واحد، هزینه و پول‌ها به حساب دانشگاه واریز شده ، اما باید بررسی شود تا متوجه شویم پول‌ها كجا هزینه شده است.

دانشجو در پاسخ به وقایع رخ داده در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: من از اعضای حقیقی و حقوقی هیات امنای دانشگاه آزاد هستم. عضو حقوقی به عنوان رییس دانشگاه و عضو حقیقی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنابراین دو كرسی را اشغال كرده‌ام و به همین علت شورای عالی انقلاب فرهنگی به فكر جایگزین كردن شخصیت حقیقی من در هیات امنای دانشگاه آزاد است.

وي در مورد تجمیع كنكور كارشناسی ناپیوسته اظهارداشت: بیش از سه ماه در مركز آزمون و امتحانات كار كارشناسی دقیق برای این منظور صورت گرفته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینكه برای 85 درصد داوطلبان ظرفیت پذیرش داریم، افزود: اولویت ما افزایش كیفیت است و سعی می‌كنیم سالانه هشت تا 10 درصد افزایش ظرفیت داشته باشیم.

دانشجو خاطرنشان كرد:بر اساس مصوبه مجلس تا پایان سال 93 در پی حذف كنكور بودیم و اكنون در رشته‌های كارشناسی ناپیوسته كمی جلوتر هستیم.

رقابت بیش از 250 هزار داوطلب رشته های غیرپزشكی دانشگاه آزاد اسلامی امروز - پنجشنبه در نوبت صبح و بعد از ظهر با شركت 250 هزار و 817 داوطلب در كشور آغاز شد. (ايرنا)

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...