يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۴
کد مطلب: 12455
۱

اعلام آمادگی برای عقد قرارداد بیمه طلایی معلمان با بیمه ایران

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه پوشش بیمه‌ای بازنشستگان برعهده سازمان بازنشستگی است نه آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه معلمان خواهان بیمه ایران هستند اگر این شرکت، بیمه طلایی معلمان را پوشش دهد قرارداد نقره ای خود را با آنها به طلایی تبدیل می‌کنیم.  
به گزارش میگنا، حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با مهر درباره بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی افزود: پوشش بیمه ای بازنشستگان براساس قانون برعهده سازمان بازنشستگی است نه آموزش و پرورش. اما ما اعلام کرده ایم که برای رفاه بازنشستگان حاضر به پوشش دهی بیمه طلایی آنها هستیم و هم اکنون نیز هر بیمه ای اعلام آمادگی کند، ما این کار را انجام خواهیم داد.

وی درباره اینکه بیمه آتیه سازان آمادگی خود را برای بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی اعلام کرده است، گفت: در این حوزه تصمیم گیر نهایی وزارت آموزش و پرورش نیست، ضمن آنکه بازنشستگان فرهنگی استقبال چندانی از بیمه آتیه سازان نکرده است و پیش از این نیز به مدت 6 ماه تنها  600 هزار معلم بازنشسته از این بیمه استفاده کردند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تمایل بیشتر معلمان برای پوشش دهی بیمه طلایی، بیمه ایران است و در حدود یک میلیون و 40 هزار نفر در سال گذشته از این بیمه استفاده کرده اند.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد که بیمه ایران پوشش دهی بیمه طلایی معلمان را انجام دهد، آموزش و پرورش قرارداد نقره ای خود را با آنها به طلایی تبدیل می کند.

حاجی بابایی در ادامه در مورد وضعیت فارغ التحصیلان تربیت معلم  تصریح کرد: آموزش و پرورش مبنای خود را همکاری با تمام نیروهای فارغ التحصیل تربیت معلم به ویژه ورودیهای سال 88 گذاشته است اما باید تابع قانون بود. این وزارتخانه نمی تواند خارج از ضوابط و قوانین اقدام به استخدام این افراد کند.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش مجری قانون است و با توجه به موقعیت تعدادی از فارغ التحصیلان پسر ورودی سال 88 تربیت معلم، اعلام کرده ایم که این افراد در اولویت ویژه به عنوان نیروی سرباز معلم جذب شوند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، این دانشجویان باید اقدام به ثبت نام کرده تا دوره های خاصی را ابتدا در نیروهای مسلح و سپس در آموزش و پرورش ببینند تا بتوان آنها را برای اول مهر ماه جذب کرد.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود