جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۰۶
کد مطلب: 13255
۰

آخرين آمار نقل‌ و‌انتقال دانشجويان به تفكيك جنسيت و دانشگاه

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: آخرین مهلت بررسی تقاضاهای انتقال و مهمانی دانشجویی در دانشگاه‌های مقصد تا 10 شهریور ماه ادامه دارد.


به گزارش ايسنا، دکتر مجتبی بذرافشان با اعلام این خبر اظهار داشت: در مهلت تعیین شده برای ثبت نام نقل و انتقال دانشجویی برای سال تحصیلی 92-1391 تعداد 31 هزار و 516 نفر با مراجعه به سامانه جامع خدمات آموزشی وزارت علوم تقاضای خود را به ثبت رساندند.


وی با اشاره به موافقت دانشگاه‌های مبدا با 63 درصد تقاضای انتقال و مهمانی، افزود: دانشگاه‌های مبدا با 20 هزار و 83 تقاضا و دانشگاه‌های دولتی مبدا با 71 درصد تقاضای نقل و انتقال دانشجویان خود موافقت كردند كه این رقم در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی به 52 درصد و در آموزشكده‌های فنی و حرفه‌ای به 55 درصد می رسد.


دکتر بذرافشان گفت: با 70 درصد از تقاضای نقل و انتقال دانشجویان كارشناسی، 53 درصد تقاضای دانشجویان كاردانی به كارشناسی و 52 درصد تقاضای دانشجویان كاردانی در دانشگاه های مبدا موافقت شده است.


معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان درخصوص میزان موافقت انتقالی و مهمانی براساس جنس و تاهل آنها نیز گفت: 79 درصد تقاضای دانشجویان زن متاهل، 67 درصد تقاضای دانشجویان دختر مجرد، 56 درصد تقاضای دانشجویان پسر مجرد و 56 درصد تقاضای دانشجویان مرد متاهل در دانشگاه‌های مبدا مورد موافقت قرار گرفته است.


وی افزود: درمجموع با 70 درصد متقاضیان زن و 57 درصد متقاضیان مرد، 61 درصد مجردها و 75 درصد متاهل‌ها برای انتقال و مهمانی از طرف دانشگاه‌های مبدا موافقت شده است.


دکتربذرافشان با بیان اینكه بررسی تقاضای نقل و انتقال دانشجویی در دانشگاه‌های مقصد درحال انجام است، گفت: دانشگاه‌های مقصد تا 10 شهریور برای بررسی تقاضاها فرصت دارند و تاكنون با چهار هزار و 668 پرونده انتقال و مهمانی كه معادل 32 درصد كل تقاضاهای رسیده به آنها است موافقت كرده‌اند.


گفتنی است، براساس ضوابط موجود،‌ دانشجویان مقاطع كاردانی، كاردانی به كارشناسی و كارشناسی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های دولتی، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و آموزشكده‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند برای ثبت درخواست مهمانی و انتقال اقدام كنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ