يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۱ / ۰۸:۲۷
کد مطلب: 13614
۰

چند عامل مهم پوکي استخوان دختران

افزايش وزن، مصرف فست فود و سيگار عامل پوکي استخوان دختران
متخصصان توصيه کردند که دختران نوجوان به توجه براي حفظ سلامت استخوان و محافظت از پوکي استخوان بيشتر نياز دارند و افزايش وزن، مصرف فست فود و استعمال سيگار از عوامل مهم پوکي استخوان دختران در سنين بالاتر است.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري هلث دي نيوز آمريکا، با توجه به دستورالعمل‌هاي جديد منتشر شده درباره پوکي استخوان، در بين زنان، دخترهاي نوجوان بيش از بقيه بايد توصيه‌هاي پزشکي در مورد سلامت استخوانها و شيوه هاي زندگي که مي‌تواند شکستگي و پوکي استخوان را سبب شود، مانند کشيدن سيگار، کاهش بيش از حد وزن بدن و عادات بد غذايي را دريافت کنند.کارشناسان اين تحقيقات گفتند: متخصصان زنان و زايمان با صحبت با بيماران جوان خود به محکم نگه داشتن استخوان‌ها و جلوگيري از پوکي استخوانهايشان در سنين استخوان سازي مي‌پردازند.

کارشناسان افزودند که پوکي استخوان در بين زنان 5 برابر مردان و شکستگي 2 برابر شايع است. دانشگاه آمريکايي زنان و زايمان به زنان 65 ساله و بالاتر تست نمايش چگالي مواد معدني استخوان را پيشنهاد مي‌کند. جذب اشعه ايکس با انرژي دوگانه، اغلب براي تشخيص پوکي استخوان ستون فقرات و لگن به کار مي‌رود. متخصصان اين تست را فقط در زمان شکستگي استخوان و يا ديده شدن علائم پوکي استخوان از زنان جوان به عمل مي‌آورند و در صورتي که در بيماران عوامل خطرناک جديدي ديده نشود اين تست نبايد بيش از يکبار در هر 2 سال انجام شود. بيماران توسط متخصصان بايد به نمايش سالانه براي تخمين زدن خطر شکستگي در دهه آينده توصيه شوند.ابزار اين نمايش که فراکس ناميده مي شود عوامل خطر مانند: سن بيمار، شاخص حجم بدن و سابقه شکستگي و همچنين اينکه آتها چه مقدار الکل مي نوشد، سيگاري بودن و شرايط ديگري که باعث نقض استخوان مي شود، مانند آتريت و روماتوريت را در نظر مي گيرد. اخبار منتشر شده از موسسه پزشکي خاص، به زنان با سنين مختلف کلسيم روزانه را پيشنهاد کردند، 1300 دختر بين 9 تا 18 سال،هزار زن بين 19 تا 50 ساله و 1200 زن بالاتر از 50 ساله را مورد آزمايش قرار دادند.مقدار ويتامين دي توصيه شده براي بيشتر مردم در طول روز 600 آي يو است.بر پايه اين گزارش، افراد بالاي 70 سال بايد بين 600 تا 800 IU هر روز مصرف کنند. نمايش ويتامين D براي بيماران با خطرات بالا توصيه مي شود.دستورالعمل تجديد نظر شده توسط آمريکا شامل فهرست داروهاي تصويب شده است. غذاها و داروهاي جديد براي درمان پوکي استخوان در اين ليست موجودند.در حدود 2 ميليون مورد پوکي استخوان در هر سال در آمريکا اتفاق مي افتد که اخبار منتشر شده در حدود 17 ميليارد دلار هزينه را براي اين موارد برآورد کرده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.