يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ / ۰۷:۰۵
کد مطلب: 13664
۰

جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور کارشناسی ارشد

سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه‌ای جزئیات ثبت‌نام پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد 91 را اعلام کرد.

به گزارش میگنا،، در اطلاعیه‌ این سازمان آمده است: « آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد در 139 کد رشته‌ امتحانی‌ برگزار شد،‌ که‌ طی آن فهرست‌ اسامی‌ قبول‌ شدگان‌ نهایی‌ 127 کد رشته امتحانی از 139 کد رشته امتحانی 12 شهریور اعلام شد و فهرست اسامی قبول شدگان نهایی 12 کد رشته امتحانی باقیمانده از 139 کد رشته شامل کد رشته‌های امتحانی 1147 (اطلاعات و حفاظت اطلاعات) ، 1149 (مدیریت امور دفاعی (1) ارتش جمهوری اسلامی ایران )، 1150 (مدیریت امور دفاعی (2) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)، 1151( فرماندهی مدیریت انتظامی (3)، 1153 (مدیریت اطلاعاتی )، 1154 (مطالعات دفاعی استراتژیک)، 1155 (اطلاعات استراتژیک)، 1156 (آماد)، 1157 (مدیریت بحران)، 1158 (پدافند غیرعامل)، 1159 (پدافند غیرعامل ـ امنیت ملی) و کد 1160 (علوم اطلاعات و حفاظت اطلاعات) به علت داشتن شرایط خاص و با توجه به اینکه ثبت‌نام و برگزاری آزمون برخی از کد رشته‌های امتحانی مذکور توسط موسسات آموزشی ذیربط با هماهنگی این سازمان انجام شده است، نتیجه نهایی با هماهنگی ارگان‌های مربوط اعلام خواهد شد.

همچنین اطلاعیه پذیرش دانشجو در برخی از کدرشته محل‌های جدید و تکمیل ظرفیت آزمون 24 مهر از طریق نشریه پیک سنجش و سایت اینترنتی سازمان سنجش منتشر می‌شود.»

براساس این گزارش، « پذیرفته شدگان رشته‌های مختلف باید براساس برنامه زمانی سازمان سنجش منحصراً در یکی از روزهای شنبه 18 ، یکشنبه 19 و دوشنبه 20 شهریور ماه برای ثبت‌نام به موسسه محل قبولی مراجعه کنند. عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در تاریخ‌ یا تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی می‌شود.»

براساس این اطلاعیه « در گزینش هر یک از رشته‌ها، حد نصاب نمره علمی لازم تعیین شده ملاک عمل قرار گرفته است. ضمناً با توجه به قانون مربوط به سهمیه رزمندگان، 20 درصد ظرفیت هر رشته با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور به این سهمیه تخصیص داده شده و گزینش بر اساس آن انجام گرفته است.

برای داوطلبان واجد شرایط گزینش، کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر یک از کد رشته‌های انتخابی و در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق سایت اینترنتی این سازمان از اوایل مهرماه قابل دسترسی خواهد بود.

تغییر رشته، تغییر گرایش و نقل و انتقال پذیرفته‌شدگان دوره‌های کارشناسی ارشد در حیطه وظایف این سازمان نیست. لذا در این زمینه درخواست‌های داوطلبان قابل بررسی نخواهد بود.

اصل‌ مدرک‌ کارشناسی‌، اصل‌ شناسنامه‌ و کارت ملی و دو سری‌ فتوکپی‌ از تمام‌ صفحات‌ آن، شش‌ قطعه‌ عکس‌،مدرکی‌ که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه‌ را مشخص کند، حکم‌ مرخصی‌ سالانه‌ یا موافقت‌ کتبی‌ و بدون‌ قید و شرط سازمان‌ متبوع‌ برای‌ کارمندان‌ دولت برخی از مدارک لازم برای ثبت‌نام است.

معدل‌ لیسانس‌ پذیرفته‌ شده‌ باید با معدلی‌ که‌ قبلاً در زمان ثبت‌نام یا شرکت در آزمون به‌ سازمان‌ اعلام‌ کرده‌، یکسان‌ باشد، بدیهی است از ثبت‌نام آن دسته از داوطلبانی که دارای مغایرت معدل باشند خودداری می‌شود. بنابراین داوطلبانی که دارای مغایرت معدل هستند باید وضعیت نهایی خود را تا پایان مهر از دانشگاه محل قبولی پیگیری کرده و از مراجعه به سازمان سنجش خودداری کنند.

در همین راستا اسامی برخی از رشته‌ محل‌های حذف شده از دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org درج شده است.»

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.