يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۸۹ / ۲۰:۵۷
کد مطلب: 1391
۱
۲

آخرین مهلت ثبت‌نام عضویت هیئت علمی اعلام شد/ نیاز به جذب 3 هزار عضو


به گزارش خبرنگار مهر، امسال فراخوان جذب عضو هیئت علمی به صورت متمرکز توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و از طریق نشانی اینترنتی www.jazb.msrt.ir انجام شد و تا چندی پیش بیش از 21 هزار 379 رکورد پر شد که از این تعداد اطلاعات 10هزار و 500 نفر تأیید و ثبت شد. همچنین حدود 3 هزار و 200 درخواست فعال عضویت هیئت علمی از 111 دانشگاه و موسسه وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در 129 رشته مختلف بر روی سایت قرار گرفته و مورد استفاده متقاضیان عضویت هیئت علمی قرار گرفته است.
 
آخرین مهلت ثبت نام برای عضویت هیئت علمی 20 شهریورماه اعلام شده بود که با توجه به استقبال متقاضیان تا اول مهرماه تمدید شد.
 
وزیر علوم پیش از این در خصوص نحوه ثبت نام و جذب هیئت علمی از طریق سیستم جدید به مهر گفته بود:‌ متقاضیان عضو هیئت علمی در دانشگاهها در مرحله اول باید مشخصات خود را وارد سایت کنند. ‌براساس رتبه‌بندی دانشگاهها، هیئت جذب مرکزی وزارت علوم بیش از دو برابر نیاز عضو هیئت علمی به آنها معرفی می‌کند و دانشگاهها نیز موظف هستند از میان این افراد اعضای هیئت علمی مورد نیاز خود را جذب کنند.
 
دانشجو اظهار داشت: در گذشته متقاضیان مستقیماً به دانشگاهها مراجعه می‌کردند اما با اتخاذ این راهکار سعی شده است تا شرایط برای جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاههای سراسر کشور تسهیل شود زیرا از این پس تنها کانال جذب اعضا همین روش خواهد بود.
 
نیاز به جذب هفت هزار عضو هیئت علمی طی 5 سال آینده
 
همچنین مدیر کل دفتر ارزیابی و نظارت وزارت علوم گفت: در حال حاضر 20 هزار عضو هیئت علمی تمام وقت در دانشگاههای وزارت علوم فعالیت می کنند که باتوجه به جمعیت دانشجویی و با احتساب روند بازنشستگی به هفت هزار عضو هیئت علمی در این دانشگاهها طی پنج سال آینده نیاز است. عامری گفت: در دانشگاه پیام نور به یک هزار و 250 عضو هیئت علمی، در دانشگاه آزاد به 13 هزار و 600 عضو هیئت علمی و در کل با احتساب دانشگاههای غیرانتفاعی به 29 هزار عضو هیئت علمی طی پنج سال آینده نیاز داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
امیدوارم روند جذب عادلانه تر شود . ما با مدرک دکترا دو سال دنبال استخدام هستیم و فوق لیسانسها براحتی با پارتی استخدام می شوند.
زینب
Iran, Islamic Republic of
من کاملن موافق هستم..من دانشگاهی درس خوندم که پارتی بازی اصل کاریشون..شما برید دانشگاه هنر اسلامی تبریز ..اونجا به راحتی تبعیض نژادی به راحتی می بینید.
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.