شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ / ۰۴:۵۳
کد مطلب: 14401
۰

گلوی‌تان را آب و جارو کنید

با شروع شدن فصل پاییز و آغاز فصل سرما یکی از مشکلاتی که با آن بسیار رو به رو می شویم گرفتگی صدا است. این مشکل اگر به راه های درست درمان نشود می تواند به تارهای صوتی آسیب جدی وارد کند.
یکی از مشکلاتی که بر اثر سرما خوردگی و یا آلرژی های فصلی ممکن است رخ بدهد گرفتگی صدا و یا مشکل دار شدن تارهای صوتی است. راه های متفاوتی برای بهبود این مشکل وجود دارد که به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

مصرف مقادير زياد آب و مايعات نيم گرم مثل چاي کمرنگ يا شير و عسل همچنین توجه داشته باشید که مصرف نوشيدني هاي سرد، گازدار و حاوي کافئين بالا مثل قهوه و شکلات داغ مشکل شما را بدتر مي کند

استفاده از دستگاه بخور در اتاق خواب و محيط منزل با مرطوب نگه داشتن هوا کمک زيادي به نرم شدن صدا مي کند. شما می توانید از دستگاه های بخور سرد استفاده کنید که تاثیر بیشتری در هوای خانه دارند.


سعي کنيد وقتي که صدايتان گرفته کمتر صحبت کنيد يا تا حدامکان کوتاه مدت و با صداي آرام حرف بزنيد. می توانید از محل کارتان یک روز مرخصی بگیرید و استراحت کنید. این کار می تواند کمک به سزایی به گلوی شما کند.

از خوردن غذاهاي تند و پرادويه و همچنين ترشيجات خودداري کنيد. غذاهايي مثل سوپ مرغ و سبزيجات و اسفناج پخته مي توانند مفيد باشند.

اگر مشکل صداي شما به علت برگشت غذا از معده به مري است، شب ها موقع خواب سرتان را کمي بالاتر از بدن قرار دهيد، ۳تا۴ ساعت قبل از خواب از خوردن غذا خودداري کنيد و در صورتی که همچنان مشکل ادامه داشت با دکتر مشورت کنید.



اگر گرفتگي صدا توام با سرفه خلط دار است مي توانيد از شربت هايي مثل تئوفيلين جي يا برم هگزين استفاده کنيد. استفاده از اين داروها باعث رقيق و خارج شدن خلط ها و به دنبال آن کاهش شدت سرفه و گرفتگي صدا مي شود.

اگر گرفتگي صدا توام با سرفه خشک داريد، آخر شب قبل از خواب، يک عدد تخم مرغ را که از سالم بودن آن مطمئنيد با پوست به مدت ۴۰ثانيه داخل ظرف حاوي آب جوش قرار دهيد و قبل از اين که زرده ببندد، آن را خارج و زرده را جدا کنيد و درسته قورت بدهيد. بعد از آن چيز ديگري حتي آب نخوريد و بخوابيد، اين کار تاثير زيادي در نرم کردن سينه و حنجره دارد. در نهايت در موارد شديد.

منبع: مشرق

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا