يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ / ۰۵:۵۳
کد مطلب: 14536
۰

جزئيات تعيين شهريه پيش دبستاني‌ها اعلام شد

رييس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي آموزش و پرورش گفت: شهريه مراكز پيش دبستاني مستقل برابر با شهريه مدارس ابتدايي همان منطقه و مراكز ... نيز معادل 80 درصد از شهريه دوره ابتدايي همان مركز است.


فرشته حشمتيان در گفت‌وگو با ايسنا با تشريح جزييات شهريه مراكز پيش دبستاني با بيان اينكه پيش دبستاني پايه و فنداسيون دوره‌هاي رسمي آموزش است و از اهميت بالايي برخوردار است گفت: سازمان بهزيستي بر اساس تفاهم نامه‌اي كه با آموزش و پرورش دارد مكلف است در خصوص شهريه پيش دبستاني‌ها بر اساس قوانين و مقررات آموزش و پرورش باشد و يكسال هم از مدت اين تفاهم نامه باقي مانده است.


وي با بيان اينكه اين مراكز موظفند مجوز فرد را از آموزش و پرورش دريافت كنند افزود: بخشي از مراكز پيش دبستاني كه در مدارس غير دولتي فعال هستند به صورت ضميمه ثبت نام مي‌كنند، بخشي به صورت مستقل فعاليت دارند كه به صورت كاملا غير دولتي اداره مي‌شوند و بخشي نيز در مدارس دولتي و ضميمه اين مدارس ... اما به صورت غير دولتي فعاليت مي‌كنند.


حشمتيان عنوان كرد: بر اساس نوع فعاليت مراكز، پيش دبستان‌هايي كه به صورت مستقل باشند شهريه آنها برابر با شهريه مقطع ابتدايي همان منطقه محاسبه مي‌شود اگر دانش آموزان كه از مدارس غير دولتي به صورت ضميمه ثبت نام مي‌شوند شهريه آنها معادل 80 درصد شهريه همان واحد آموزشي است.


وي در خصوص مراكز پيش دبستاني كه در مدارس دولتي ضميمه شده‌اند كه بر اساس نرخ فضاي مورد اجاره از سوي كارشناس رسمي دادگستري معين مي‌شود همراه هزينه‌هاي جاري اعم از فضا، تجهيزات، حقوق كاركنان و بيمه مربيان محاسبه مي‌شود.


رييس سازمان مدارس غير دولتي و توسعه مشاركتهاي مردمي آموزش و پرورش عنوان كرد: شهريه مراكز پيش دبستاني كه به صورت ضميمه مدارس دولتي هستند، بر اساس فضايي كه در اختيار دارند ممكن است متغير باشند و با توجه به اينكه موسسين مدارس غير دولتي اين فضاها را اجاره مي‌كنند لذا شهريه‌ها متفاوت است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...