يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۸۹ / ۱۷:۱۸
کد مطلب: 1608
۰

گنجاندن واحدهاي درسي مديريت انرژي در مقاطع تحصيلي

وزارتخانه‌هاي آموزش و علوم با مصوبه امروز مجلس موظف شد كه واحدهاي درسي مديريت انرژي را در مقاطع تحصيلي بگنجاند. به گزارش خبرنگار ايلنا در جلسه علني امروز مجلس نمايندگان به بررسي جزييات طرح اصلاح الگوي مصرف انرژي ادامه داده و موادي از آن را به تصويب رساند.
براين اساس وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش و علوم، تحقيقات وفناوري موظف شدند با همكاري وزارتخانه‌هاي نيرو و نفت نسبت به گنجاندن واحدهاي درسي مديريت انرژي در كليه مقاطع تحصيلي و رشته‌هاي مرتبط، و به روز رساني مطالب اقدام كنند.
همچنين وزارتخانه‌هاي كار و امور اجتماعي و آموزش و پرورش موظف شدند در تدوين و اجرا برنامه‌هاي آموزشي دوره‌هاي فني و حرفه‌اي ذي ربط، آموزش موثر روشهاي بهينه‌سازي كاربرد انرژي را طبق نظر وزارتخانه‌هاي نفت و نيرو ملحوظ كند.
با مصوبه امروز وزارت عدم تحقيقات و فن آوري موظف شدند نسبت به ايجاد و گسترش گرايش مرتبط با مديريت انرژي در سطوح كارشناسي ارشد و دكترا در دانشگاه‌هاي كشور و همچنين گنجاندن واحد درسي با عنوان مديريت انرژي در دوره‌هاي كارداني و كارشناسي رشته‌هاي مهندسي و ساير رشته‌هاي مرتبط ظرف يك سال پس از تصويب اين قانون برنامه‌ريزي كند.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران سازمان تبليغات اسلامي وشهرداري‌ها موظف شدند با همكاري وزارتخانه‌هاي نيرو و نفت در برنامه‌ريزي و اجرا فعاليت‌هاي فرهنگي وتبليغاتي اشاعه فرهنگ مصرف منطبقي انرژي و اصلاح و رفتار والگوي مصرف را ملحوظ كند.
گفتني است پخش الگوهاي تبليغاتي در مورد تجهيزات انرژي بر از شبكه‌هاي مختلف سازمان صداوسيما منوط به رعايت معيارها و مشخصات فني انرژي موضوع اين قانون است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...