دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۴:۱۸
کد مطلب: 16341
۰

25 درصد کسانی که سکته می کنند عفونت دندانی دارند

بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکي مشهد بي توجهي به بهداشت و سلامت دهان و دندان خطر ابتلا به بيماريهاي قلبي و عروقي و سکته را تا دو برابر افزايش مي دهد .

به گزارش وب دا؛ دکتر عبدالله هروي ،مسئول بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت : امروزه ارتباط ميان سلامت عمومي افراد و بهداشت دهان ودندان کامل آشکار شده بطوريکه بيماريهاي دهاني مي تواند بر روي محدوده گسترده اي از دستگاههاي مختلف بدن تاثير بگذارد.
دکتر عبدالله هروي اظهار داشت:‌ يک مطالعه 7 ساله نشان داده که مشکلات دنداني بطور قابل ملاحظه اي با شيوع بيماريهاي قلبي عروقي غير کشنده در ارتباط است همچنين در مطالعه ديگري مشخص شد که احتمال ابتلاي افراد به بيماري قلبي عروقي در افراد با بهداشت دهاني ضعيف و داراي جرم دنداني 2 برابر بيشتر از ديگران مي باشد.

وي بيماريهاي دهان ودندان را يک عامل خطر ساز مستقل براي سکته هاي مغزي وقلبي عنوان و خاطر نشان کرد: ‌بنا بر يک تحقيق صورت گرفته 25 درصد بيماراني که مبتلا به سکته شده اند عفونت دنداني قابل ملاحظه اي داشته اند.

مسئول بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد اظهار داشت: ارتباط بين ديابت و بيماريهاي لثه اي بخوبي اثبات شده زيرا شيوع و شدت بيماريهاي لثه اي در بيماران ديابتي منجر به آن شده است که بيماريهاي دهاني بعنوان ششمين عارضه ديابت ثبت شده است .

دکتر هروي با اشاره به اينکه همچنين بيماريهاي لثه اي اختلال در تنظيم خون افراد ديابتي را تسريع مي کند خاطر نشان کرد :‌ درمان بيماريهاي لثه اي سبب کنترل بهتر قند خون در بيماران مي شود .

وي در ادامه افزود: طي تحقيقات صورت گرفته شواهدي بر اينکه بيماريهاي شديد و پيشرفته لثه اي درزنان باردار مي تواند يک عامل خطر زاي مهم براي تولد نوزاد نارس ناقص يا کم وزن باشد گزارش شده است.



نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!