شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ / ۱۵:۴۸
کد مطلب: 16999
۱
۱

پسرنوجوانم پنهاني از دخل مغازه پول برمي دارد!

تا قبل از رسيدن کودک به سن تفکر انتزاعي ( بين 11 تا 12 سالگي ) واژه هايي نظير دروغ و دزدي ، با احتياط به کار مي رود ، چون کودک پيرو لحظه هاست و بين اصل و زمينه تفاوت چنداني قائل نمي شود و رفتارهايش هدفمند نيست و معمولا براي رسيدن به خواسته هاي آني و جلب توجه، برخي کارها را انجام مي دهد و در مقابل رفتارش منتظر پاسخ بزرگسالان است.
منشاء رفتارهاي کودک حس کنجکاوي است و آزمون و خطاهايش به تثبيت يا از بين رفتن يک رفتار منجر مي شود .
ريشه بزهکاري در کودکي است بنابر اين، واکنش نادرست والدين در قبال رفتارهاي فرزندشان در مقاطع سني پايين مي تواند زمينه ساز رفتارهاي بزهکارانه در نوجواني و جواني شود ، واکنش هايي نظير تنبيه بدني ، به رو آوردن مشکل کودک ، يا سهل انگاري ، باعث طغيان و سرکشي کودک مي شود و چون آب را از سر گذشته مي داند ، به تکرار خطاي خود مي پردازد و به اين وسيله از والدين انتقام مي گيرد .
بايد بدانيم که استفاده از روش هاي غير مستقيم ، در تربيت کودک موثرتر است ، مي توان در قالب نقل خاطرات و حديث و داستان ، مفاهيم اصلي را به عنوان مواد خام به کودک ارائه کرد که او خود به تجزيه و تحليل بپردازد ، کودک از ۱۱ سالگي مي تواند استدلال و قضاوت اخلاقي کند به شرطي که به او ميدان دهيم.
وجدان آن ها بيدار است از طرف ديگر وجدان افراد در سنين نوجواني بسيار بيدار و فعال عمل کرده و به قضاوت درباره رفتار خود اقدام مي کند. معمولا با برخورد مناسب ، هر کودک يا نوجواني پس از دو تا سه بار انجام رفتارهاي منفي ، از تکرار آن خودداري مي کند ، جهت دادن به احساس و انرژي کودک در اين مقطع زماني، بسيار مهم است ، به اين مفهوم که اگر کودک دروغ مي گويد به اين معني است که قدرت تخيل بالايي دارد و از اين طريق توجه ديگران را به شکل کاذب و با بزرگ نمايي به خود جلب مي کند ، حالا از او مي خواهيم که با توجه به توانش، داستان هاي خيالي بگويد و يا بنويسد .
درباره کودکي که وسايل ديگران را بدون اجازه برمي دارد ، بايد به حس تملکش با مقتصد بودن و پس انداز جهت داد ، او دوست دارد با پول احساس قدرت کند و اين خود انگيزه اي است که بتواند در آينده بازرگان موفقي شود ، او بايد بياموزد که در قبال کاري که انجام مي دهد ، مي تواند دستمزد عادلانه دريافت کند و از زياده خواهي بايد پرهيز کند .
از شيوه محروم سازي استفاده کنيد محروم کردن پسرتان که بارها به اين کار اقدام کرده بسيار ضروري است ، محروم کردن از رفتن به مغازه پدر و برخورد قاطعانه و جدي اطرافيان مي تواند يک شوک بازدارنده را براي نوجواني که با بحران هاي بلوغ و هويت دست و پنجه نرم مي کند ، فراهم آورد البته به شرط آن که به نيازهاي واقعي او نيز توجه شود .
ذکر اين نکته نيز در پايان ضروري است که عده بسيار کمي از افراد ، به دزدي بيمارگونه مبتلا هستند که بدون هيچ گونه نيازي به اين کار اقدام مي کنند که ارجاع آن ها به روان شناس باليني و روان پزشک توصيه مي شود .



خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

mahan
از محروم سازی استفاده کردن به نظر من استفاه نکنین امکان این هست که از سره لجبازی از دخل مغازه رو بیاره به جیب و فروختن طلا و جواهرات داخل منزل اینکه خرجش بالاست بزارین به حساب اقتصاد کشور که یه ارایشگاه بری باید25هزار تومان بدی شما اولین کار ماهیانه بهش بدین دره مغازم یه حقوق برلش بزارین
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!