دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ / ۱۱:۴۶
کد مطلب: 19524
۰
قابل توجه دانش آموزان؛

با تغذيه مناسب شاگرد اول شويد

دکتر سعید حسینی متخصص علوم تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه غنی کردن لبنیات توسط ویتامین D در برخی کشورها رایج است اظهار داشت: در کشور ایران هم باید چنین غنی سازی صورت گیرد تا مشکل ویتامین D در بین دانش آموزان کاهش یابد.
دکتر حسینی در رابطه با مصرف گوشت قرمز به افراد کم خون هشدار داد: به دلیل این که گوشت قرمز حاوی منابع آهن است و افراد کم خون موظف به استفاده از آن می باشند باید این نکته را مد نظر داشت که مصرف زیاد گوشت قرمز موجب افزایش چربی های اشباع در بدن می شود.
در ادامه افزود: به منظور جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی این افراد باید از سایر منابع چربی های اشباع مانند کره ی حیوانی جدا پرهیز کنند.
وی در مورد لزوم تغییر رژیم غذایی در مقاطع مختلف تحصیلی به خصوص در دوران بلوغ بیان داشت: به طور کلی افراد تا سن 18-19 سالگی رو به رشد هستند اما در مقاطعی به خصوص در سنین بلوغ این رشد رو به افزایش است که در این مرحله دانش آموزان نیاز به انرژی و پروتئین بیش تری دارند.
این متخصص با تاکید بر اینکه دانش آموزان دختر در سن بلوغ نیاز بیشتری به ویتامین ها و آهن دارند گفت: با رعایت کردن اصل تنوع در رژیم غذایی همه ی مواد مورد نیاز بدن به طور طبیعی تامین می شود و شاید نیازی به مکمل ها نباشد جز در مواردی که دخترها در معرض کم خونی باشد.
وی افزود: به طور کلی سه وعده اصلی و سه میان وعده برای دانش آموزان توصیه می شود در صورتی که دانش آموزان فعالیت صبحگاهی آن بیشتر باشد به تناسب آن میان وعده صبح باید پر انرژی تر در نظر گرفته شود.
وی در رابطه با تاثیر مستقیم تغذیه دانش آموزان بر پیشرفت تحصیلی آنها اظهار داشت: براساس مطالعات انجام شده دانش آموزانی که صبحانه مصرف می کنند در درس ریاضی موفق تر هستند.
حسینی در خصوص بهداشت مواد غذایی تصریح کرد: به دلیل این که معمولا مدارسی امکان دسترسی به یخچال و فر را ندارند نیازی به داشتن مواد غذایی گرم نیست و شاید نان، پنیر، گردو، خرما و موادی از این دست کارگشاتر باشد.
دکتر حسینی در پایان خاطرنشان کرد: میوه و سبزیجات جایگزینی مناسبی برای تنقلات مضر است این مواد علاوه بر اینکه نقض کمبود میوه و سبزیجات در رژیم غذایی را جبران می کند باعث تامین انرژی مورد نیاز بدن نیز می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .