شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ / ۱۳:۴۲
کد مطلب: 21410
۰
یک فوق تخصص خون عنوان کرد

تیغ جراحی تاثیری در تشدید ریشه "سرطان" در بدن ندارد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکتر امامی فوق تخصص خون در ساعت 10:30، شبکه خبر گفت: هم اکنون درمان استاندارد سرطان‌های روده بزرگ درمان جراحی بوده و شیمی درمانی و رادیوتراپی نیز از بازوهای اصلی درمان این بیماری به شمار می‌روند. بسیاری از بیماران با جراحی و برخی بیماران نیز قبل از جراحی با "رادیوتراپی" و "شیمی درمانی" تحت درمان قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در عامه مردم این تصور اشتباه رایج است که وقتی تیغ جراحی به سرطان بخورد در بدن ریشه بیشتری خواهد داشت افزود: این تصور غلط بوده و باعث شده که وقتی در بیماران، سرطان تشخیص داده می‌شود بیمار به دلیل همین تصور از ادامه درمان ممانعت می‌کند.

امامی تصریح کرد: کار تیمی در درمان سرطان روده بزرگ بسیار موثر است، ما نیز در بیمارستان درمان را به صورت کارتیمی انجام می‌دهیم. این فوق تخصص خون با اشاره به اینکه مجموعه شیمی درمانی و جراحی تا ۳۰ درصد، طول عمر را تا ۵ سال برای بیماران افزایش می‌دهد، اظهارکرد: یکی از دسته‌های دارویی در درمان این بیماران داروی خوراکی است که بیمار به راحتی در منزل مصرف می‌کند، بسته به شدت بیماری و شرایط فیزیکی بیمار ممکن است این داروی خوراکی همراه با تزریق باشد و یا به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد.

وی عنوان کرد: احساس ضعف و بد حالی بعد از شیمی درمانی بیشتر در افرادی ایجاد می‌شود که بیماری آن‌ها "متاستاز" داشته و این ضعف به دلیل خود بیماری است، با داروهای جدید و ظرافت‌هایی که در درمان اتفاق افتاده عوارض شیمی درمانی نیز تا حدودی کاهش یافته است.

آمار ۲۸ درصدی چاقی در نوجوانان عامل تهدید برای ابتلا به سرطان روده بزرگ
 دکتر دریانی فوق تخصص گوارش در ادامه افزود: در بیمارستان امام خمینی تیمی که از اساتید رادیوتراپی، خون، جراحی و غیره تشکیل شده است تصمیمات لازم را در مورد درمان می‌گیرند و تصمیم گیرنده یک نفر نیست و این باعث شده که بقاء عمر در بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ افزایش یابد و این گروه توانسته به خوبی و با موفقیت عمل کند.
وی یکی از مهم‌ترین عامل در بروز سرطان روده بزرگ را چاقی عنوان کرد و گفت: معضل اصلی ما پرخوری است و آن چیزی که همیشه روی آن تاکید داشته و داریم در بحث "چاقی" است، هر چه بتوانیم از مواد دارای فیبر زیاد و چربی کمتر استفاده کنیم در پیشگیری از ابتلا موفق عمل کرده‌ایم. دریانی تصریح کرد: بعد از مسئله قلبی عروقی و تصادفات، سرطان‌ها سومین علت مرگ را تشکیل می‌دهند، سرطان کلون دومین سرطان دستگاه گوارش بوده و در حال گسترش است.
وی با بیان اینکه ۲۸ درصد نوجوانان ما چاق هستند اظهارکرد: وقتی چاقی زیاد باشد نشان دهنده مصرف مواد غذایی نادرست مانند فست فود‌ها بوده که خود عاملی برای افزایش ابتلا به سرطان است. در پیشگیری یکسری فاکتور‌ها دست انسان بوده و یکسری فاکتور‌ها نیز ژنتیکی است که با رژیم غذایی صحیح و فعالیت بدنی می‌توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد.
وی عنوان کرد: یکی دیگر از عوامل ابتلا به سرطان روده بزرگ سن است وقتی سن بالا می‌رود با آزمایش خون و یا کلونوسکوپی می‌توان از آن پیشگیری کرد. برداشتن روده بزرگ منافاتی با ادامه زندگی ندارد دکتر فاضل جراح عمومی در ادامه با بیان اینکه برداشتن روده بزرگ و رکتوم منافاتی با ادامه زندگی عادی ندارد، عنوان کرد: برداشتن روده بزرگ به طور کامل، تاثیری در ادامه زندگی ندارد و فرد می‌تواند زندگی عادی خود را داشته باشد و حتی تکرر در دفع نیز بعد از مدتی عادی می‌شود. ما حتی بیمارانی داریم که بالای ۲۵ سال بوده و با کیسه زندگی عادی دارند. امروزه با امکاناتی که وجود دارد ترس از برداشتن روده بی‌معنا است و بیمار نباید به این دلیل از درمان سر باز بزند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .