دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۳ / ۱۶:۱۶
کد مطلب: 23454
۰

زمان مناسب برای ارتودنسی دندانها

فرزین هروی دانشیار دندانپزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران گفت: دندانهای نامرتب در ظاهر بیمار مشکل ایجاد می‌کند که خود به خود باعث اختلال در رفتار اجتماعی وی می‌شوند، اعتماد به نفس او را پایین می آورند و از نظر روحی زندگی روزمره او را مختل می‌کنند.
وی افزود: دندانهای نامرتب به راحتی تمیز نمی‌شوند، تماس خوبی ندارند و به طور مناسبی نمی‌توانند غذا را بخورند؛ به سیستم گوارشی فشار وارد می‌کنند و باعث مشکلات گوارشی می‌گردند. هروی بیان کرد: این دندانها خاصیت خود تمیز شوندگی سطوح جونده و دندانها را از بین می‌برند.
خاصیت خود تمیزشوندگی به معنای این است که غذاهای سفت مانند خیار و سیب، به طور خود به خود قسمتهایی از دندان را تمیز می‌کنند هم چنین لب و زبان بخشی از دندانها را می‌تواند تمیز کنند. افرادی که دندانهای نامرتب دارند بیشتر مستعد پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه هستند.

وی اظهار داشت: بعد از سن بلوغ به دلیل اینکه استخوانها رشد کردند و محکم شدند درمانهای ارتودنسی قابلیت این را ندارند که فرم صورت و استخوانها را تغییر دهند اما اگر درمانهای ارتودنسی قبل از سن بلوغ و در زمان مناسب انجام شوند می‌توان مسیر رشد فک را تغییر داد علاوه بر این مشکلات فک بعد از مدتی امکان اصلاح ندارند و فقط با جراحی تغییر می‌یابند.
این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: درمانهای ارتودنسی اگر زود هنگام باشند می‌توانند 2 حسن داشته باشند حسن اول این است که احتمال کج و نامرتب شدن دندانها کمتر می‌شود و حسن دوم تاثیر آن در بهداشت دندانها و سلامت روانی فرد می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!