شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۱:۱۷
کد مطلب: 29109
۰
عضو فعال انجمن تحقیقات طب سنتی ایران تشریح کرد

نسخه‌ای برای رفع بی‌خوابی زنان

به گزارش تسنیم، بی‌خوابى در مزاج‏‌هاى گرم علایمى چون سبکى سر، کم‏‌حواسى، وجود عطش، خشکى چشم‏‌ها، بینى، زبان و دهان و گرمى سر، غمگینى، طنین صدا در سر و گوش‏‌ها و طویل بودن مدت بى‏‌خوابى دارد. 
توصیه‌هایی برای رفع بی‌خوابی گرم مزاجان
1.براى درمان بی‌خوابی می‌توان، موقع خوابیدن شربت نیلوفر بنوشند یا روغن بنفشه در پایه بادام شیرین یا روغن بادام شیرین یا روغن کدو یا روغن گل سرخ را بر سر بمالید(فرق سر).
2.زهرا رئیسیان عضو فعال انجمن تحقیقات طب سنتی ایران معتقد است: برگ کاهو، گشنیز تازه و گل نیلوفر را بجوشانند و با آب آن قبل از خوابیدن پاشویه کنند.
3.گل نیلوفر، گل بنفشه، گل محمدى و تخم کاهو از هرکدام 4 مثقال، برگ گشنیز خشک 8 مثقال همه را نیمکوب و به 15 قسمت مساوى تقسیم کنند. هر قسمت آن را چند ساعت در 3 لیوان آب جوش بخیساند بعد در همان آب بجوشاند، سپس آب آن را صاف و شیرین و به 3 قسمت تقسیم کنید. صبح، ظهر و شب هر مرتبه یک قسمت از آن را بنوشند.
4.روزى 3 نوبت با کمى گلاب پوست سر را ماساژ دهند و در طول روز نیز مى‏‌توانند چند مرتبه گل بنفشه یا گل نیلوفر را بو کنند. در ضمن خوردن کاهو، کدو، مرزنجوش، گشنیز تازه، خیار خواهد بود.
5.بعد از شام شب دوش گرفتن نیز مفید است. از خوردن غذاهایى که ثقیل، بد هضم و سنگین است یا یبوست ایجاد مى‏‌کند باید پرهیز کنند.
6.چهل گرم رازیانه‏ کوبیده شده را در یک لیتر آب سرد ریخته و 10 دقیقه بجوشانند. به مدت 10 دقیقه هم آن را دم کنید. سپس آب آن را صاف و با عسل شیرین کرده و در یخچال نگهدارند و شب‏‌ها پس از صرف شام شب یک فنجان آن را بنوشند (این نسخه مخصوص بی‌خوابی در زنان است).
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.