جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۵
کد مطلب: 34113
۱

برگزیدگان بنیاد علمی جهانی دکتر یلدا معرفی و تقدیر شدند

برگزیدگان بنیاد علمی جهانی دکتر یلدا معرفی و تقدیر شدند
در مراسم اختتامیه کنگره که با حضور دکتر یلدا، استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر بهادری، رئیس دفترارتباط با دانش‌آموختگان، دکتر رنجبر، رئیس بنیاد علمی جهانی دکتر یلدا، دکتر امینی، مشاور عالی رئیس دانشگاه، دکتر منصوری رئیس پیشین دانشگاه، دکتر شریعتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از استادان داخل و خارج از کشور برگزار شد، دکتر فردوسی، دبیر بنیاد علمی جهانی دکتر یلدا هدف از تأسیس یک بنیاد علمی توسط جمعی از پزشکان در خارج از کشور را تبادل علمی یافته‌ها و دستاوردهای علمی دانشمندان داخل و خارج از کشور عنوان کرد.

 

وی گفت: فعالیت‌ها و اقداماتی که در راستای بهبود وضع سلامت کشور و وضعیت دارو در کشور انجام می‌شود موجب خرسندی ما پزشکان ایرانی مقیم خارج از کشور است.

 

دکتر فردوسی خاطرنشان کرد: دنیای امروز عرصه تبادل اطلاعات است و علم و دانش و پیشرفت آن مرزهای جغرافیایی نمی‌شناسد و با توجه به تسهیل این ارتباطات در دوره اخیر امیدوارم بتوانیم با ارتقاء دانش خود هرچه بیشتر در خدمت هم‌میهنان خود باشیم.

 

دکتر رنجبر، رئیس بنیاد علمی جهانی دکتر یلدا نیز در ادامه این مراسم گفت: استادانی همچون استاد یلدا، استاد بهادری و استاد شمس شریعت که جایشان در بین ما خالی است به‌حق استاد استادان هستند و تکریم آن‌ها توسط شاگردانشان که هم‌اکنون در جایگاه‌های بالای علمی قرار دارند نشان‌دهنده این شأن و منزلت بالای آنان است.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم نکوداشت استاد یلدا یادآور شد: وقتی به گذشته می‌نگریم می‌بینیم که این احترام شاگرد به استاد ریشه در گذشتگان ما دارد و ما نیز باید رهرو آنان باشیم.

 

وی در ادامه پس از ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت‌های این بنیاد، به معرفی محورها و معیارهای انتخاب برگزیدگان بخش جشنواره در حیطه‌های مختلف پرداخت.

 

دکتر بهادری رئیس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان نیز با اشاره به تاریخچه و روند توسعه علوم پزشکی در کشور، دانشگاه تهران را مادر سایر دانشگاه‌ها عنوان کرد.

 

وی با اشاره به وضعیت بیماران در سال‌های گذشته گفت: اگر امروز شاهد ریشه‌کن شدن بسیاری از این بیماری‌ها هستیم به همت و تلاش پزشکان دانشگاه تهران است و بنده به‌عنوان عضوی قدیمی از جامعه پزشکی کشور از تربیت متخصصان، جراحان پزشکان حاذق در این دانشگاه به خود می‌بالم و خدا را شکر می‌کنم که در این دانشگاه و یا توسط دانش‌آموختگان این دانشگاه بهترین خدمات درمانی، آموزشی، بالینی و جراحی انجام می‌شود.

 

دکتر امینی، مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز پس از ابلاغ پیام ریاست دانشگاه گفت: استاد یلدا ویژگی‌های خاصی دارند و هدف از برگزاری این مراسم نکوداشت نیز نشان دادن تک‌تک این ویژگی‌هاست.

 

دانش و مهارت استاد، عشق به آموختن و یاددادن به شاگردان، عشق خدمت به بیماران، نظم تلاش استاد، رعایت اصول اخلاق پزشکی و تواضع استاد نمونه‌هایی از ویژگی‌های استاد یلدا است که دکتر امینی به آن اشاره کرد و افزود: خوشبختانه بهره‌مندی دانشگاه علوم پزشکی تهران از وجود چنین استادانی باعث شده تا این دانشگاه در بسیاری از شاخص‌ها در کشور و منطقه برجسته باشد.

 

دکتر یلدا، استاد پیشکسوت دانشگاه نیز خدمت به بیماران را یکی از بهترین راه‌های رسیدن به بهشت عنوان و تأکید کرد: استاد باید هم بیاموزد و هم بیاموزاند.

 

وی با بیان خاطراتی از دوران گذشته در بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: برگزاری چنین مراسمی و تقدیر از فردی همچون یلدا، بار مسئولیت سنگینی بر عهده انسان می‌گذارد و انسان را به تفکر وامی‌دارد که مگر من چه کاری انجام داده ام که لایق چنین مراسمی بوده ام.

 

در بخشی از این مراسم از تمبر یادبود دکتر یلدا رونمایی شد و در خاتمه نیز از 19 محقق پیشکسوت و جوان در 6 حیطه به شرح زیر تقدیر به عمل آمد.

 

لازم به توضیح است که هیچ‌کدام از پوسترهای رسیده به دبیرخانه کنگره مطابق معیارهای ارزیابی کمیته نبوده و جشنواره امسال در این بخش برگزیده‌ای نداشت.

 

حیطه مدال افتخار (بالاترین نشان):

دکتر محمد صادق پیروز - دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر حسن بطحایی - دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر عبداله بهرامی - دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دکتر عبدالکریم وصال - دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دکتر سید نصراله سیار - دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر فریدون علاء - سازمان انتقال خون ایران

 

حیطه استاد برجسته:

دکتر مهوش صلصالی - دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر هدایت اله الیاسی - دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دکتر سیاوش صحت - دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

دکتر هرمز شمس - دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر فرشته معتمد - دانشگاه علوم پزشکی شهیدی بهشتی

دکتر محمدعلی جوادی - دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دکتر حسین بهاروند - موسسه رویان

 

حیطه مسئولیت اجتماعی:

دکتر زهره ادیب منش - مشهد

 

حیطه اختراع و نوآوری:

دکتر بابک باباپور - آلمان

دکتر مریم شریفیان - شیراز

 

حیطه محقق جوان:

الهام مسرت -دانشجوی دکترای مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تهران

زهرا سادات آزادمنجیر -دانشجوی دکترای مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تهران

شیلا جلال پور- دانشجوی دکترای مدیریت دانشگاه علوم پزشکی رفنسجان

 

 

مرجع : خبرگزاری ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!