جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۵
کد مطلب: 34432
۱

مردم نگران همه‌گیر‌شدن آنفلوآنزا نباشند

مردم نگران همه‌گیر‌شدن آنفلوآنزا نباشند
دكتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و آموزش پزشکی در همایش تجلیل از سه دهه مدیریت جهادی در عرصه تولید خدمات حوزه سلامت در جمع خبرنگاران در خصوص آنفولانزا بیان کرد: آنچه که در حد هشدار است افرادی که باردار هستند و نقص ایمنی دارند باید بیشتر رعایت کنند نیازی به تزریق واکسن نیست زیرا موضوعی است که ما همیشه در معرض فشار هستیم این نوع آنفولانزا همیشه وجود داشته که با شروع هوای سرد آغاز و دوباره فروکش می‌کند. سال گذشته نیز بوده است این نوع آنفولانزا از سال 65 در ایران دیده شده است و هرسال در دو یا سه نوبت ایجاد می‌شود مردم نگران نباشند.
 
وی با اشاره به اینکه اولین مورد گزارش شده حدود یک ماه پیش در رفسنجان بوده است، افزود: بنابراین گزارش سه مورد فوت شده بودند که البته به خاطر آنفولانزا نبوده است من فکر می‌کنم همه چیز تحت کنترل است برای بار چهارم  یک تیم فردا در کرمان حضور پیدا خواهند کرد خود من هم حضور خواهم داشت با تشکیل شورای امنیت غذا وضعیت را بررسی می‌کنیم همچنین از رسانه‌های حوزه سلامت خواهش می کنیم که در مسیر نگران کردن جامعه قرار نگیرند زیرا حاصل آن افزایش استفاده از واکسن است. 
 
هاشمی در خصوص آمار تلفات آنفولانزا عنوان کرد: بهتر است این آمار را تنها یک مرکز اعلام کند گویا مدیر کل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیش از 30 سال در این زمینه فعالیت دارد خبرهای پراکنده‌ای که از استانها شنیده میشود مورد تایید وزارت بهداشت نیست آنچه که رسما اعلام می‌شود باید از جانب وزارت بهداشت و سخنگوی آن باشد. 

برکناری مسئولین حادثه بیمارستان خمینی شهر اصفهان
وی در خصوص حادثه بیمارستان اشرفی خمینی شهر اصفهان عنوان کرد: باید در مورد اتفاق بیمارستان استان اصفهان این را بپذیریم که حواشی ایجاد شده غیر طبیعی بود. زمانی که اتفاق با تاخیر گزارش شد دو تیم بازرسی و نظارت به همراه معاون درمان به اصفهان اعزام شدند جلسه رسیدگی به تخلفات و نظام پزشکی برگزار شد و دیشب اعلام رای شد‌. 
 
وی با تاکید بر اینکه در این موارد نباید تابع جو بود؛ اضافه کرد: آنچه مربوط به ما بوده مسائل مدیریتی است‌، رئیس بیمارستان‌، بازرسی و حراست آن ضمن توبیخ به دادگاه تخلفات معرفی و برکنار شدند‌. به دلیل اهمیت سلامت این تصمیم سخت‌گیرانه نیست زیرا به نوعی بازدارنده است. بخش تخصصی ماجرا مربوط به نظام پزشکی و دستگاه قضایی است‌. 
 
وی تاکید کرد: گستردگی پرونده به علاوه گستردگی حواشی آن نبوده است تصور می‌کنم عده‌ای به دنبال التهاب،‌ به خصوص در بخشی که خدمتگزار مردم هستند می‌باشند به گفته مقام معظم رهبری سرمایه اجتماعی است در اربعین امسال مشاهده کردیم که همکاران ما در حین خدمت رسانی به مردم جان خود را از دست دادند و الان زیر خاک هستند‌. همچنین اخیرا سه نفر پزشک در کرمانشاه و یک نفر پزشک در خراسان جان خود را از دست داده‌اند‌. 
 
هاشمی با بیان اینکه تخلف فردی در همه سیستم‌ها امکان پذیر است، تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد واکنش مسئولین است ما معتقدیم که وزارت بهداشت در همه موضوعات به سرعت و بدون چشم پوشی عمل کرده است. در این مورد هم همین طور بوده است امیدواریم رای منصفانه بوده باشد. 
 
وی در خصوص کمبود متخصصین شهر پاکدشت اظهار کرد: در شهرهای زیر 20 هزار نفر کمبود پزشک عمومی نداریم اما تعداد متخصصین کم است در طول دو سال گذشته حدود 7 هزار  و 500 متخصص را توزیع کردیم که البته هیچ‌کدام در تهران و شهرهای اطراف آن نبوده‌اند. به هر حال این روزها بازار شایعه داغ است محرومیت حاشیه شهر تهران جدی است و در این مناطق کمبود داریم.
مرجع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن