شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۶:۰۶
کد مطلب: 3451
۰

دستاوردهای ایران در مبارزه با ایدز تشریح شد

قائم مقام وزیر بهداشت کشورمان که برای شرکت در نشست عالی مبارزه با ایدز به نیویورک سفر کرده بود، در اجلاس عالی سازمان ملل متحد دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را در خصوص مبارزه همه جانبه با کنترل این بیماری تشریح کرد.
به گزارش  مهر، دکتر محمدحسین نیکنام در سخنرانی خود با اشاره به گذشت بیش از سه دهه از شروع تلاش جهانی برای کنترل ویروس مولد بیماری ایدز یا اچ آی وی، بر ضرورت کار دسته‌جمعی به منظور تحقق اهداف بین‌المللی مربوطه از جمله اهداف هزاره توسعه طی 5 سال آینده تاکید کرد و افزود: برای دستیابی به این اهداف جهانی، تضمین منابع مالی کافی و توجه به ویژگیهای ملی و منطقه‌ای در تلاش موثر به منظور مبارزه با این بیماری واگیر ضروری است. به عبارت دیگر، تقویت زیرساختهای بهداشتی و تامین مالی برنامه‌های مبارزه با ایدز از ضروریات کنترل و مبارزه با این بیماری است و در عین حال هرگونه برنامه موفق در این زمینه ‌باید شرایط فرهنگی و اجتماعی و همینطور نقش موثر خانواده‌ها در جلوگیری از رفتار مخاطره‌آمیز جوانان را مدنظر قرار دهد. وی گفت: بر این اساس، جمهوری اسلامی ایران در تدوین استراتژی ملی خود همه گروه‌های آسیب‌پذیر از ایدز را مدنظر قرار داده و در اجرای این استراتژی نیز از مشارکت همه بازیگران ملی بهره‌مند بوده است. در این راستا اقداماتی نظیر آموزش و اطلاع‌رسانی متناسب با گروههای سنی، مشاوره و آزمایشهای داوطلبانه، مراقبت و درمان بیماران مبتلا به ویروس اچ آی وی و گسترش مطالعات مربوط به ایدز از اولویت‌های استراتژی ملی کشورمان بوده است. نیکنام، سپس فهرستی از برنامه‌ها و ابتکارات ملی جمهوری اسلامی ایران در این حوزه را برشمرد و اظهار داشت: در نتیجه اتخاذ این سیاست‌ها و اقدامات، موارد جدید ایدز کاهش یافته و دامنه جمعیتی آن نیز در حدود یک دهم درصد ثابت باقی مانده است. وی در ادامه سخنان خود، به ابتکارات متعدد کشورمان با تمرکز ویژه بر نیازها و ویژگیهای خاص زنان اشاره کرد و در پایان بر تعهد کشورمان به تلاشهای جهانی جهت مقابله با بیماری ایدز تاکید کرد. اجلاس عالی سازمان ملل متحد، از 18 تا 20 خرداد با شرکت مقامات عالی رتبه بیش از 140 کشور عضو سازمان ملل متحد از جمله 20 تن از سران کشورها و تعداد زیادی از وزراء و معاونین آنها در مقر این سازمان در نیویورک برگزار شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی