شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۶
کد مطلب: 36117
۰
سخنگوی کمیسیون آموزش وتحقيقات مجلس شوراي اسلامي:

مرگ خودخواسته دانش آموزان برايندي ازعوامل مختلف اجتماعي وخانواده است

مرگ خودخواسته دانش آموزان برايندي ازعوامل مختلف اجتماعي وخانواده است
به گزارش مركزاطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، قاسم جعفری در واکنش به اخباری پیرامون خودکشی دانش آموزان در روزهای اخیر در چند شهر اظهار کرد: اخباری که در مورد مرگ خود خواسته دانش‌آموزان به صورت ضد و نقیض منتشر می شد بطوری بود که کمیسیون نمی توانست به استناد آنها به جمع بندی رسیده و با مسئولان وزارت آموزش و پرورش جلسه‌ای برگزار کند اما این موضوع در اسرع وقت و در حضور کارشناسان مطرح و بررسی کارشناسانه می شود.

وی افزود: خودکشی مسئله هولناکی است که حتی یک مورد از آن نیز نباید در جامعه اتفاق بیافتد و لازم است شرایطی ایجاد شود که فرد به هیچ عنوان به این موضوع فکر هم نکند زیرا خودکشی معنای روشنی دارد و تحت شرایطی اتفاق می افتد که فرد به پوچی رسیده و نمی تواند با مشکلات خود کنار بیاید.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شوراي اسلامي با بیان اینکه بیشتر این اتفاقات در بیرون از مدرسه رخ می دهد و نمی توان صرفا مجموعه آموزش و پرورش را در این موضوع مقصر معرفی کرد، یاد آور شد: مرگ خود خواسته برآیندی از مجموعه عوامل مختلفی است که ریشه در مشکلات روانی، اخلاقی، فرهنگی ،خانوادگی دارد و نمی توان صرفا نهاد مدرسه را متولی اصلی کنترل و رفع این اختلالات معرفی کرد.

وی افزود: برخی به دنبال آن هستند تا مسئولیت چالش های جامعه را بر دوش یک شخص یا نهاد مشخص بیاندازند اما فارغ از آن که در برابر چالشها و معضلات جامعه همه مردم مسئولیت دارند. در این مورد به خصوص نیز بی انصافی است اگر همه مسئولیت را برعهده وزارت آموزش و پرورش بدانیم. هر چند مسئولان مستقیم مسئولیت بیشتری در این زمینه دارند. سخنگوی کمیسیون آموزش وتحقيقات مجلس شوراي اسلامي بااشاره به مشکلات نظام خانواده و نهاد آموزشی بر نوجوانان و کودکان، اظهار کرد: اغلب کودکان و نوجوانان تحث تاثیر آموزش‌های صحیح از خانواده نیستند. چرا که خانواده‌ها نیز خود زیر فشار مشکلات هستند. علاوه بر خانواده در مدارس نیز آموزش‌های تعیین تکلیفی پاسخ‌گو نیست.

جعفری با تاکید بر نقش معلمان پرورشی در مدارس بیان کرد: معلمان پرورشی و مشاور در مدارس اگر آموزش‌های لازم را طی کرده باشند، قطعا در سلامت و بهداشت روانی و همچنین جامعه پذیری دانش آموزان تاثیرگذار است.
وی خاطرنشان كرد: معلمان پرورشی و مشاوران در مدارس می توانند ضمن آشنا کردن دانش‌آموزان با شرایط پیرامونی و گوشزد کردن وجود برخی ناملایمات و سختی ها در جامعه دانش آموزان را در برابر این مشکلات آگاه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن