سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۳
کد مطلب: 43800
۰
Do Have a Mental Disorder Called 'Selfitis'?

«سلفی» گرفتن به عنوان اختلال روانی تایید شد

«سلفی» گرفتن به عنوان اختلال روانی تایید شد
میگنا: ثبت تصاویر سلفی امروزه به یکی از عادات جا افتاده بین جوانان تبدیل شده؛ عادتی که بی‌سروصدا در زمره اختلالات روانی قرار گرفته است. امروزه یکی از سرگرمی های بسیاری از مردم ثبت تصاویر سلفی و درج آن در صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی است. این عمل از زمانی که گوشی های هوشمند به دوربین سلفی مجهز شده و این دوربین ها با پیشرفت تکنولوژی ارتقاء کیفیت پیداکردند؛ آغاز شد و در حال حاضر سلفی گرفتن برای بیشتر جوانان به عادت تبدیل شده است.

لازم به ذکر است؛ در سال 2014 احتمال بیماری Selfitis در بین دانشمندان مطرح شد اما به نتیجه ای نرسید. اخیراً و به صورت رسمی تایید شد که این افراد در معرض خطر اختلال روانی قرار دارند. Mark Griffiths نیز که یکی از مشهورترین پزشکان جهان در این زمینه است این موضوع را تایید می‌کند.

حال انجمن روانپزشکی آمریکا بیانیه جدیدی درخصوص افرادی که بیش از حد سلفی می‌گیرند منتشر کرده است. این انجمن، تمایل به عکس گرفتن از خود یا همان «عکس سلفی» را به عنوان اختلال روانی تایید و آن را با اصطلاح «سلفیتیس» یا Selfitis نوعی بیماری معرفی کرد.


تعریف سلفیتیس:
«تمایل وسواسی ـ اجباری برای گرفتن عکس از خود و فرستادن آن در شبکه‌های اجتماعی تا بتوانند کمبود عزت نفس و شکاف حاصل از فقدان صمیمیت را جبران کنند و در سه سطح رده‌بندی می‌شود؛ لب مرزی، حاد و مزمن.»

1- اگر روزی سه عکس سلفی از خود می‌گیرید اما آنها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نمی‌گذارید، در رده‌ سلفیتیس لب مرزی قرار می‌گیرید.

2- اگر روزی حداقل سه عکس از خودتان را به این شبکه‌ها ارسال می‌کنید، دچار اختلال سلفیتیس حاد هستید.

3- اگر اشتیاق غیرقابل کنترلی برای گرفتن روزانه شش عکس از خود و ارسال آنها را تجربه می‌کنید، شما دچار اختلال سلفیتیس مزمن هستید.

افرادی با مشخصه‌های «توجه‌طلب با اعتماد به‌نفس پایین»، «خودشیفته‌ها»، «افراد دوری‌گزین»، «افرادی که به دنبال آخرین مد هستند»، «وابستگی ایجاد شده به دنبال انتشار عکس و دریافت لایک» بیشتر درگیر این حالت هستند. این پدیده می‌تواند اختلال "خودشیفتگی ـ دیجیتالی" به همراه داشته باشد.
 

 
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!