سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۵
کد مطلب: 46972
۲

سومین کنگره روانکاوی و رواندرمانی در تهران برگزار می شود

سومین کنگره روانکاوی و رواندرمانی در تهران برگزار می شود
میگنا: مهدیه معین الغربایی افزود: پاسخ های فردی به تروما، نژاد پرستی و نسل کشی، فرهنگ مرگ، خشونت های پنهان، خودکشی و دیگر کشی، خشونت خانگی، سواستفاده از کودکان، زیستن با تروما و مرگ، پرخاشگری و خشونت در فضای مجازی، جنگ و تروریسم از محورهای عنوان شده است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری کنگره از ابتدا تا کنون آسیب شناسی زندگی است، پرخاشگری، ویرانگری و مرگ در میانه زندگی، زندگی انسان را دائما از سوی این نیروهای ویرانگر در حال تهدید قرارداده و ماهیت این نیروهای ویرانگر مسایلی درونی آدم ها است.

معین الغربایی افزود: در این دوره مقالات بسیار جذابی در موضوعات مطرح شده ارائه خواهد شد که یکی از جذابترین آنها نژاد پرستی است که با جنبه های درونی ما انسان ها گره خورده است و با جامعه بشری رابطه مستقیم دارد و همچنین مسایل پرخاشگری و خشونت به مدت های مدیدی اثراتی بر روی انسان داشته و دارد و متاسفانه باز تولید می شود.

وی گفت: از این نظر کنگره بخش های متنوعی و اثربخشی بر روی مخاطبان عام می تواند، داشته باشد و رسانه ها نیز می توانند از مطالب ارائه شده این همایش برای اطلاع رسانی به جامعه بشری برنامه های مطلوبی را برداشت و منتشر کنند.


دبیرعلمی سومین کنگره روانکاوی و روان درمانی پویا گفت: نخستین همایش روان کاوی و روان درمانی پویای ایران ۱۹ تا ۲۱ مهرماه ۱۳۹۳ از سوی انجمن علمی روان پزشکان ایران در تهران برگزار شد. این همایش اولین گردهمایی روان کاوی در ایران و درون مایه آن ابعاد اجتماعی- فرهنگی روانکاوی و روان درمانی بود.

معین الغربایی هدف از برگزاری نخستین دوره این کنگره را گرد هم آوردن روان کاوان، درمانگران تحلیلی، درمانگران علاقمند و اندیشمندان با پیشینه های قومی و فرهنگی گوناگون با تمرکز بر تاثیر تفاوت های اجتماعی- فرهنگی بر شکل گیری بافت بین اذهانی تحلیلی و تحلیل تعارضات ناخودآگاه عنوان کرد.

به گفته وی، دومین همایش روانکاوی و روان درمانی ایران نیز از ۱۹ تا ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۵ با عنوان شهامت زیستن با دیگری پادزهری روانکاوانه برای فرهنگ مرگ، خشونت و نابردباری از سوی کمیته روان درمانی انجمن علمی روان پزشکان در تهران برگزار شد که هدف از این همایش فراهم آوردن فضایی بود تا روان کاوان، روان درمانگران و علاقمندان به اندیشه تحلیلی پیرامون شهامت زیستن و برقراری دیالوگی سازنده با دیگری به گفت و گو بنشینند و پادزهری روانکاوانه برای فرهنگ مرگ، خشونت و نابردباری را جایگزین جنگ کنند.
مرجع : ايرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد