سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - 22 Oct 2019
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۷
کد مطلب: 48279
۱

تامین بهداشت روانی و فردی دانش آموز در مدارس

تامین بهداشت روانی و فردی دانش آموز در مدارس
میگنا: روابط عومی این دانشگاه در این شیوه نامه از والدین خواسته با رعایت موارد ذکر شده به دانش آموزان در داشتن یک سال تحصیلی خوب کمک کنند.
 
*از ابتدای شروع مدارس دانش آموزتان را به صبحانه و میان وعده های سالم عادت دهید. این صبحانه و میان وعده های ساده شامل  میوه، ساندویچ نان و پنیر، کشمش و خرماست و هزینه بر نیست.

* به فرزندانتان بیاموزید هرچند ساعت در مدرسه یکبار دست های خود را با آب و صابون بشویند. بسیاری از بیماری ها نظیر سرماخوردگی و آنفلوآنزا ، با شستن دست و صورت قابل پیشگیری است.

* دائما موهای فرزندانتان را از نظر وجود شپش بررسی و در صورت مشاهده به مراقب سلامت یا کارشناس بهداشت نزدیکترین مرکز یا پایگاه بهداشت محل سکونتتان مراجعه کنید.

* ابتدای شروع مدارس ممکن است دانش آموزان دچار اختلال خواب شوند و نتوانند همچون روزهای تعطیل تا ساعات طولانی صبح استراحت کنند. تا قبل از شروع مهر، فرزندتان را به خواب زودهنگام و بیداری در زمان مدرسه عادت دهید.

* اگر فرزندتان از شروع مدرسه ترس و استرس داشت به جای ملامت به حرفهایش گوش دهید و سعی کنید با گفتگو و صحبت های مناسب سنش به او آرامش بدهید.

* آغاز پاییز همزمان است با احتمال بیماریهای تنفسی. از فرزندتان بخواهید از همکلاسی های دارای علایم سرماخوردگی دوری کند و هنگام عطسه و سرفه و یا مجاورت با افراد سرماخورده دست و صورت خود را بشوید.

* تغدیه پرچرب، دارای شیرین کننده ها و رنگهای مصنوعی دشمن سلامتی فرزندانتان است.

*اگر مدارس دانش آموزتان مربی تخصصی با مدرک بهداشت دارد حتما با او ارتباط برقرار کنید و برای سلامت فرزندتان از او مشورت بگیرید
 
در سال تحصیلی جدید بیش از 100 هزار دانش آموز در استان سمنان به مدرسه می روند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علائمی که می‌گویند همسرتان اضطراب دارد
نحوه برخورد با افراد خودشیفته از نظر یک روانشناس
هزینه بالای خدمات روان شناسی چه اثری بر جامعه خواهد داشت؟
توقعاتی که نباید از دیگران داشته باشید
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن