سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۹
کد مطلب: 48306
۱

چند درصد مردم کشور پرخاشگر هستند؟!

چند درصد مردم کشور پرخاشگر هستند؟!
میگنا: دکتر احمد نوربالا عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران و رئیس بخش روان تنی بیمارستان امام خمینی با اشاره به وجود خشونت در جوامع مختلف اظهار کرد: هنوز آمار دقیقی در زمینه میزان خشونت در کشورمان به دست نیامده است اما به طور کلی این عارضه به دلیل مسائل روز اجتماعی و حتی مشکلات اقتصادی خانواده‌ها در افراد مشاهده می‌شود.
 
او ادامه داد: اگر انسان نسبت به آینده خودش خوش‌بین نباشد و نداند که در آینده چه اتفاقاتی قرار است برایش رخ بدهد این امر باعث بروز مشکلات روحی و روانی  از جمله خشونت و کاهش آستانه تحمل مردم می‌شود.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران تأکید کرد: ناپایداری در تصمیم‌گیری‌ها، میزان خشونت را در کشور و دیگر جوامع افزایش می‌دهد بنابراین افراد هنگام دفاع از حق و حقوقش گاهی دست به کارهای خشونت‌آمیزی می‌زند که به طور غیرعمد و بدون هیچ قصد و غرضی است.


سلامت روان در استان‌های کشور چگونه است؟
او افزود: مطالعه‌ای در مورد وضعیت سلامت روان به طور مستقل در تهران انجام شده است و  نتایج این بررسی‌ها به ما می‌گوید که اختلالات روانی  روند افزایشی تا سال ۹۰ و پس از آن یک  روند کاهشی را داشته است.

نور بالا با اشاره به میزان اختلالات روان در استان‌های مختلف کشور بیان کرد: استان مرکزی و اصفهان بیشترین میزان رشد اختلالات روان را داشته است، بعد از این سه استان، لرستان، هرمز گان، تهران، زنجان، آذربایجان غربی، کرمانشاه ، ایلام  و کردستان  بیشترین میزان افزایش اختلالات روان را به در چند سال گذشته به  خود اختصاص داده است.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: میزان خشونت در افراد ارتباط مستقیم با کمبود محبت آنها در دوران کودکی دارد و به والدین توصیه می‌کنم که هیچ فرقی بین فرزندان خود در هنگام لطف و محبت به آنها نگذارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...