سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۴
کد مطلب: 48581
۱
هر ۴٠ ثانیه در دنیا یک نفر خودکشی می‌کند

ساخت فیلم با موضوع خودکشی اثر نامطلوبی دارد

ساخت فیلم با موضوع خودکشی اثر نامطلوبی دارد
میگنا: دکتر محمدباقر صابری ظفرقندی مدیرگروه اعتیاد دانشکده علوم رفتاری در نشست خبری به مناسبت هفته بهداشت روان با اشاره به مسئله خودکشی اظهار کرد: افکار خودکشی و عملی کردن آن عللی دارد که شایع‌ترین آن‌ها اختلالات افسردگی و خلقی است. باید دانست که اگر کسی خود را شاد نشان می‌دهند به این معنا نیست که افکار خودکشی سراغش نمی‌آید.
 
ظفرقندی با اشاره به علل مصرف موادمخدر بیان کرد: علل اصلی مصرف مواد مخدر رسیدن به احساس لذت و شادی شناخته می‌شود و اک در جامعه شادی‌های مشروع را کم می‌کنیم شادی کاذب مثل مواد مخدر جایگزین می‌شود.

او ادامه داد: باید مراقب افرادی که افسرده هستند و افکار خودکشی در ذهن دارند باشیم از طرفی علل خودکشی را بشناسیم.

رئوف قیومی استادیار دانشکده علوم رفتاری با اشاره به آمار خودکشی در دنیا اظهار کرد: هر ۴٠ ثانیه یک نفر در دنیا خودکشی می‌کند، از طرفی بایدانتشار اخبار مربوط به خودکشی در رسانه‌ها شرایط خاصی داشته باشد، نباید در صفحه اصلی رسانه‌ها باشد.

او با بیان اینکه نباید بگویم فردی در خودکشی ناکام ماند، گفت: خودکشی کامیابی نیست که چنین جمله‌ای بگوییم از طرفی ساخت فیلم در خصوص خودکشی اثر بدی به همراه دارد.

در ادامه دکتر سیدکاظم ملکوتی روانپزشک و رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی با اشاره به آمار خودکشی در جهان اظهار کرد: میانگین جهانی میزان خودکشی در جهان ۱۱.۵ نفر در ۱۰۰ هزار نفر است .
 

 
در ادامه مهرداد کاظم‌زاده عطوفی معاون دانشکده سلامت علوم رفتاری گفت: یکی از عللی که بعضی از افراد به خودکشی فکر می‌کنند این است که او در نقطه‌ای به بن‌بست می‌رسد و توانایی رویارویی و حل آن را ندارد.

دکتر فاطمه شیرزاد عضو هیئت علمی دانشکده علوم رفتاری با با بیان اینکه معنویت در پیشگیری از خودکشی نقش دارد گفت: دو سوم موارد خودکشی در مبتلایان به اختلالات روانپزشکی بروز می‌کند و باید توجه داشت که معنویت در کاهش خودکشی موثر است.

او بیان کرد: رسانه‌ها در آگاه‌سازی جامعه و جلوگیری از خودکشی نقش دارند و همبستگی اجتماعی نیز در آن موثر است. رسانه‌ها یکی از قوی‌ترین ابزار در این مسیر هستند.

عضو هیات علمی دانشکده علوم رفتاری با بیان اینکه دین انسان‌ها را ترغیب به زندگی سالم می‌کند گفت: این موضوع اقدامی در جلوگیری از بروز خودکشی است و استفاده از منابع و سازوکار معنوی در درمان افسردگی در کنار سایر روش‌های درمانی نقش و تاثیر مثبتی به همراه دارد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا