جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰ / ۰۶:۵۸
کد مطلب: 5561
۰
۱

مصوبه جدید برای دوره دکتری/ شرایط جدید اساتید برای هدایت دانشجوی دکتری

  مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی از تغییرات ظرفیت تربیت دانشجوی دکتری برای اعضای هیئت علمی در سطوح استادیاری تا استادی خبر داد و گفت: استادیاران با 3 سال فعالیت و سابقه فارغ التحصیل کردن دانشجویان ارشد می توانند راهنمایی دانشجوی دکتری را برعهده بگیرند.
به گزارش میگنا ابوالفضل حسنی در گفتگو با مهر افزود: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری با توجه به ابلاغیه شورا به وزارت علوم سپرده شد. لزوم افزایش پذیرش دانشجوی دکتری به 10 هزار نفر وی افزود: در آزمون فروردین ماه سال 90 حدود 132 هزار نفر شرکت کردند و از میان 5 هزار و 600 نفری که دانشگاهها به ما ظرفیت اعلام کرده بودند، 4 هزار و 800 نفر در نهایت پذیرفته شدند. از سوی دیگر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرده بود که این ظرفیت باید به 10 هزار نفر افزایش یابد که به همین منظور باید ظرفیت سازی لازم انجام می شد. حسنی درباره فرآیند ظرفیت سازی افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی گفت: قرار شد مابقی ظرفیت مورد نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی از میان داوطلبان موجود آزمون دکتری به دانشگاهها معرفی شوند که برای این کار لازم بود که ظرفیت سازی از نظر امکانات آموزشی و پژوهشی صورت گیرد. برداشتن محدودیت سقف تربیت دانشجوی دکتری برای اعضای هیئت علمی در رتبه های متعدد وی افزود: یکی از این ظرفیت سازی ها این بود که محدودیت تربیت دانشجوی دکتری برای اعضای هیئت علمی تغییر کند . پیش از این استادیاران تازه وارد نمی توانستند دانشجوی دکتری تربیت کنند که با توجه به برداشتن محدودیت ها این امکان نیز برای آنها فراهم شد. مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی خاطرنشان کرد: این موضوع در دنیا هم سابقه دارد که عضو هیئت علمی می تواند فعالیت علمی مثمرثمر داشته باشد. شرایط استادیار برای تربیت دانشجوی دکتری بر اساس مصوبه جدید وی گفت: موضوع برداشتن محدودیت سقف تربیت دانشجوی دکتری برای اعضای هیئت علمی در رتبه های متعدد، در شورای گسترش به تصویب رسید و مقرر شد این قوانین برای استادیاران سهل تر شود. حسنی افزود: استادیاران با سه سال فعالیت و سابقه فارغ التحصیل کردن دانشجویان کارشناسی ارشد و همچنین با تصویب و ارزیابی مجموعه پژوهشی دانشگاه و نظارت دانشگاه، می توانند دانشجوی دکتری تربیت کنند. ظرفیت دانشجوی دکتری استادان به 10 تا 12 نفر افزایش یافت وی یادآور شد: درباره استادان نیز پیش از این تنها 4 دانشجوی دکتری ظرفیت داشتند که این تعداد به 10 تا 12 نفر افزایش یافته و همچنین دانشیاران نیز می توانند از 6 تا 10 و یا 8 تا 10 دانشجوی دکتری را راهنمایی کنند. مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: متغیر بودن تعداد دانشجویان به رشته تحصیلی، شرایط پژوهش در آن دانشگاه، امکانات آموزشی و تحقیقاتی هر دانشگاه و تصویب هیئت رئیسه دانشگاه ارتباط دارد و در نهایت دانشگاه می تواند در این زمینه تصمیم گیری کند. اجرای طرح تعاون در دانشگاهها برای تربیت دانشجوی دکتری حسنی همچنین از اجرای طرح تعاون در دانشگاهها برای تربیت دانشجوی دکتری خبر داد و گفت: بر اساس طرح تعاون دانشگاههای مادر می توانند هیئت علمی دانشگاههای کوچک تر را در حوزه دانشجوی دکتری در قالب این طرح تامین کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

رضا
مثل گله گاو و گوسفند دارن دانشجوی دکترا پذیرش میشن و مثل گله گاو وگوسفند هم دارن ظرفیت دانشجویان دانشیاران و استاد تموما رو زیاد میکنن
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد