جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۰ / ۲۰:۰۳
کد مطلب: 6797
۰

چگونگی جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی

سلطانخواه گفت: همچنین آیین‌نامه جذب نخبگان و استعدادهای برتر به عنوان هیأت علمی در مراکز علمی و تحقیقاتی تصویب شده تا در فرایندی کوتاه و از طریق هیأت اجرایی جذب نخبگان به عنوان یکی از زیرشاخه‌های هیأت عالی جذب، روند جذب و به کارگیری نخبگان در مراکز علمی و تحقیقاتی، سریع‌تر صورت پذیرد
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور اعلام کرد: آیین‌نامه جذب و به کارگیری نخبگان در دستگاه‌های اجرایی در حال تصویب در هیئت دولت است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، نسرین سلطانخواه گفت: همچنین آیین‌نامه جذب نخبگان و استعدادهای برتر به عنوان هیئت علمی در مراکز علمی و تحقیقاتی تصویب شده تا در فرایندی کوتاه و از طریق هیأت اجرایی جذب نخبگان به عنوان یکی از زیرشاخه‌های هیئت عالی جذب، روند جذب و به کارگیری نخبگان در مراکز علمی و تحقیقاتی، سریع‌تر صورت پذیرد.
رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که دبیرخانه هیات عالی جذب نخبگان در «بنیاد ملی نخبگان» فعالیت می‌کند، اضافه کرد: در حال حاضر مسائل نخبگانی که در فرایندهای گذشته جذب، با مشکلاتی مواجه شده‌اند، از طریق این دبیرخانه در حال پیگیری است تا بتوانیم در مرحله دوم که همان اعلام جذب اعضای هیات علمی است، نخبگان و استعدادهای برتر را به صورت خاص و از طریق سامانه مربوط به نخبگان، جذب کنیم.
سلطانخواه درباره بورسیه نخبگان و دانشجویان نخبه دکتری گفت: برای کمک به مراکز علمی، جهت تسهیل در جذب و پذیرش دانشجویان نخبه دکتری، مصوبه‌ای برای جذب تعدادی از استعدادهای برتر و نخبه و بورسیه آنها تهیه شده و در حال انعقاد تفاهم‌نامه آن با معاونت بورس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستیم.
رئیس بنیاد ملی نخبگان، درباره دیگر آیین نامه‌های مصوب مربوط به نخبگان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های انجام شده برای کم کردن دغدغه نخبگان و استعدادهای برتر، تدوین آیین‌نامه وام «ودیعه مسکن» برای نخبگان است تا هم بتوانیم بار را از دوش دانشگاه‌ها برای تامین خوابگاه دانشجویان متاهل استعداد برتر و نخبه برداریم و هم دغدغه نخبگان و استعدادهای برتر را در زمینه مسکن برطرف کنیم.
وی در ادامه، تشکیل کارگروه تجاری‌سازی فناوری‌های نوین در کمیسیون علمی و فناوری دولت که در انتظار بررسی در هیات دولت است را یکی دیگر از فعالیت‌های انجام شده معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برشمرد.
سلطانخواه در پایان همچنین با اشاره به طرح‌های کلان ملی تصریح کرد: چند طرح کلان ملی در سال جاری رونمایی می‌شود. این طرح‌ها با هماهنگی بین‌بخشی و چند دستگاهی انجام شده که از آن جمله می‌توان به چند طرح که متقاضیان و کارفرمایان آن سازمان محیط زیست، وزارت نفت و ستاد بهینه‌سازی مصرف سوخت است، اشاره کرد
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید