يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ / ۲۰:۱۱
کد مطلب: 8043
۰

المپیادهای علمی كشور بدون كنكور وارد دانشگاه می‌شوند


معاون دانش پژوهان جوان مركز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان با اعلام زمان ثبت نام آزمون مرحله اول المپیادهای علمی كشور طی روزهای 26 دی تا اول بهمن ماه سال جاری از معافیت مدال آوران طلای این المپیادها از شركت در كنكور سراسری برای ورود به دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، ' میرزایی' با اشاره به آغاز ثبت نام مرحله اول المپیادهای علمی كشور افزود: المپیادهای علمی كشوری در رشته‌های فیزیك، زیست شناسی، كامپیوتر، شیمی، ریاضی، نجوم و اخترفیزیك و ادبیات برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مرحله اول المپیادهای علمی به صورت 4 گزینه‌ای با همكاری ادارات كل آموزش و پرورش استان‌های كشور برگزار می‌شود.

معاون دانش پژوهان جوان مركز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به برگزاری مرحله دوم این آزمون در مراكز استان‌ها ادامه داد: در المپیاد امسال،تمامی دانش‌آموزان پایه‌های دوم و سوم دبیرستان می‌توانند شركت كنند كه در صورت موفقیت در مرحله اول به مرحله دوم راه خواهند یافت.

میرزایی از حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله دوم المپیاد‌های علمی كشور در دوره‌های تابستانی معاونت دانش‌پژوهان جوان خبر داد و افزود: دانش آموزان شركت كننده در این دوره‌ها طی آزمون‌هایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و پس از پایان دوره در تابستان، برای تصاحب مدال‌های طلا، نقره و برنز در یك آزمون نهایی با یكدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی ،تركیب تیم ملی المپیادهای علمی از بین مدال‌آوران طلای این آزمون كه دو برابر تعداد اعزامی به المپیادهای جهانی است مشخص می‌شود و تیم‌های مشخص شده در تابستان سال آینده به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.

وی درخصوص مدال‌آورندگان نقره و برنز این مسابقات خاطرنشان كرد: این دانش‌آموزان می‌توانند از سهمیه ویژه‌ای كه برای آنان دركنكور سراسری در نظر گرفته شده است، استفاده كنند.

روابط‌عمومی این معاونت همچنین اعلام كرد:شماره تلفن' 22019966' آماده پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان و فرهنگیان در این زمینه می‌باشد.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی