شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ / ۰۸:۳۹
کد مطلب: 8644
۰

برگزاری چند دوره امتحان برای مردودیهای اول راهنمایی تا قبولی

  دبیر شورای عالی آموزش و پرورش درباره وضعیت تحصیلی دانش آموزان مردودی پایه اول راهنمایی گفت: برگزاری کلاس های تقویتی، اجباری و دو دور امتحان راه حلی است که در شورای عالی به تصویب رسیده است.
به گزارش مهر، با اعلام اجرای نظام آموزشی 3-3-6 و اضافه شدن پایه ششم در سال تحصیلی آینده، مسائلی پیش روی وزارت آموزش و پرورش، مدیران، معلمان و دانش آموزان قرار گرفت که وزیر آموزش و پرورش برای حل این مسائل و پرکردن خلاهای ناشی از اجرای این نظام، کمیته اجرای تحول بنیادین را تشکیل داد.

در کنار موضوعاتی همچون کمبود معلم در پایه ششم ابتدایی، چگونگی تالیف کتابهای درسی این پایه، بررسی تامین فضای آموزشی در مدارس و دهها موضوع دیگر یکی از مسائلی که اهالی رسانه به خواسته افکار عمومی در حالی پیگیری آن بوده و هستند، " مشکل دانش آموزان پایه اول راهنمایی در سال جاری است که امکان مردود شدن آنها وجود دارد". به عبارت دیگر چون که در سال تحصیلی آینده به شکل موقت پایه اول راهنمایی برگزار نمی شود، این پرسش به وجود می آید که تکلیف دانش آموزان مردودی این پایه چیست و آنها باید چگونه ادامه تحصیل دهند؟

در ابتدای طرح این موضوع، وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد که این موضوع در کمیته اجرایی سند در حال پیگیری است؛ پس از چندی نیز حاجی بابایی از تصویب قانونی در شورای عالی آموزش و پرورش در این باره خبر داد و به گفتن این جمله بسنده کرد که " با دانش آموزان این پایه همچون دانش آموزان پایه دوم و سوم متوسطه برخورد می شود".

این جمله وزیر این معنا را می دهد که در سال تحصیلی آینده دانش آموزان پایه اول راهنمایی همچون دانش آموزان دوم و سوم متوسطه مردود نمی شوند و با رفتن به پایه تحصیلی بعد، تنها در دروسی که قبول نشده اند امتحان می دهند.

جزئیات مصوبه از زبان نویدادهم

اما مهدی نوید ادهم، دبیر شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: تلاش ما این است که دانش آموزان پایه اول راهنمایی در سال جاری توانمند باشند و مراحل تحصیلی را با موفقیت طی کنند اما در مصوبه شورای عالی آمده است که آموزش و پرورش دانش آموزانی این پایه را که توانایی علمی شان پایین است شناسایی کرده و برای آنها تا پایان سال تحصیلی کلاس تقویتی برگزار می کند تا در امتحانات قبول شوند.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: اما اگر دانش آموزی با شرکت در کلاسهای تقویتی نیز در امتحانات موفق نشد و در درس یا دروسی تجدید آورد باید در تابستان به اجبار و با هزینه های خود در کلاسهای جبرانی شرکت کند و دوباره امتحان دهد و اگر باز هم قبول نشد باز هم مدرسه از او امتحان خواهد گرفت تا قبول شود.

وی در پاسخ به این پرسش که " این طرح بیانگر این است که  دانش آموزان مردودی تحت هر شرایطی قبول شوند و به پایه دیگر بروند؟" گفت: نه این چنین نیست اما چند بار از آنها امتحان گرفته می شود تا قبول شوند.

نوید ادهم اظهار داشت: در صورتی که دانش آموزی در هیچ یک از امتحانات قبول نشود، برای آن تصمیم دیگری خواهیم گرفت که هنوز آن را مشخص نکرده ایم.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش درباره اینکه این قانون برای همیشه در پایه اول راهنمایی  اجرا می شود یا سال تحصیلی آینده به شکل موقت خواهد بود، گفت: خیر این مصوبه تنها برای سال تحصیلی آینده که پایه اول راهنمایی برگزار نمی شود، اجرا خواهد شد و از سال تحصیلی 93-92 که پایه اول راهنمایی خواهیم داشت به حال اول برمی گردد.

این تصمیم در حالی است که براساس آمار رسمی وزارت آموزش و پرورش بیشترین افت تحصیلی در دوره راهنمایی مربوط به پایه اول است و بیشترین مردودی ها هر سال مربوط به این پایه است.  




نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ