دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۲
کد مطلب: 10510
۰

الزام دولت به استخدام حدود 5هزار حق‌التدریس بدون افزایش بار مالی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را موظف کردند بدون افزایش هرگونه بار مالی تعداد 4 هزار و 786 نفر از مربیان حق التدریس دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر خود را تا پایان برنامه با تغییر وضعیت استخدام نماید.
به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه بررسی کلیات و جزئیات طرح یک فوریتی تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به رسمی و پیمانی را در دستور کار داشتند.

نمایندگان مجلس پس از تصویب کلیات این طرح جزئیات آن را با 131 رای موافق، 8 رای مخالف و 15 رای ممتنع از 196 نماینده حاضر به تصویب رساندند.

بر اساس مصوبه مجلس و طبق ماده واحده این طرح مقرر شد در اجرای بند 2 سیاست های کلی اشتغال و در چارچوب مجوزهای مواد 21 و 51 قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 89/10/15 سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور موظف است با رعایت شرایط عمومی استخدام و رعایت ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشور مصوب 86/7/8 با اولویت مناطق محروم، بدون افزایش هر گونه بار مالی تعداد 4 هزار و 876 نفر از مربیان حق التدریس دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر خود را تا پایان برنامه با تغییر وضعیت استخدام کند.

بر اساس تبصره یک ماده واحده این طرح از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون در صورت نیاز، مربیان حق التدریس بدون ایجاد تعهد استخدامی طبق آیین نامه اجرایی این قانون به کار اشتغال می یابند.

در تبصره 2 نیز مقرر شد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می تواند تا سقف مورد نیاز، پست های غیر بومی قابل تبدیل خود را به پست مربی تبدیل کند.

در تبصره 3 ماده واحده این طرح مصوب شد آیین نامه اجرایی این قانون بر اساس شاخص هایی مانند مدرک تحصیلی، سابقه و میزان همکاری در هر دوره تخصصی مربیان و پذیرش در آزمون توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف 3 ماه تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.

جمشید انصاری در زمان بررسی جزئیات این طرح نسبت به تبصره یک اخطار قانون اساسی داد و اعلام کرد: محتوای این تبصره بار مالی به همراه دارد.

لاریجانی رئیس مجلس اخطار انصاری را وارد دانست و آن را به رای مجلس گذاشت اما مجلس با 83 رای موافق، 27 رای مخالف و 28 رای ممتنع از 197 نماینده حاضر با این اخطار موافقت نکرد.

سپس پیشنهاد حذف این تبصره به رای مجلس گذاشته شد که مجددا نمایندگان با 96 رای موافق، 11 رای مخالف و 27 رای ممتنع از 194 نماینده حاضر با حذف آن مخالفت کردند.

در بررسی این طرح یک فوریتی نماینده دولت که در مجلس حاضر بود نسبت به بار مالی این طرح هشدار داد و تاکید کرد: چطور ممکن است بیش از 4 هزار مربی حق التدریس بدون افزایش بار مالی استخدام شوند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا