شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۹:۳۰
کد مطلب: 11720
۰

افزايش 10 تا 15 درصدي شهريه مدارس غيردولتي

معاون وزير آموزش و پرورش از افزايش 10 درصدي شهريه مدارس غيردولتي خبر داد و گفت:‌ بر اساس درجه‌بندي مدارس اين رقم تا 15 درصد نيز قابل افزايش است.

فرشته حشمتيان در گفت‌وگو با ايسنا، با تشريح جزئيات افزايش شهريه مدارس غيردولتي، گفت: شهريه مدارس غيردولتي هر ساله بر اساس ماده 15 و 16 قانون تاسيس و اداره مدارس مراكز غيردولتي تعيين مي‌شود و امسال اين موضوع پس از بررسي به تصويب شوراي نظارت رسيد.



شهريه مدارس غيرانتفاعي بر اساس درجه‌بندي مدارس تا 15 درصد نيز قابل افزايش است


وي افزود:‌ در افزايش شهريه مدارس غيردولتي مبنا را بر شهريه سال تحصيلي 90 - 91 گذاشته‌ايم و بر اين اساس شهريه مدارس غيردولتي براي سال تحصيلي جديد 10 درصد افزايش يافت، البته اين مجوز به شوراي نظارت استان‌ها داده شده كه علاوه بر اين 10 درصد، مدارس بر اساس درجه‌بندي، جذب حداكثري دانش‌آموزان بر اساس ظرفيت و ميزان رضايت‌مندي شوراي آموزش منطقه، مدارس مي‌توانند اين افزايش را تا 15 درصد نيز اعمال كنند.



ابلاغ بخشنامه افزايش شهريه‌هاي مدارس غيردولتي به استان‌ها، بزودي

مديران موظفند ابلاغيه مربوط به نحوه محاسبه شهريه و مبلغ آن را در معرض ديد اوليا قرار دهند


حشمتيان با بيان اينكه به زودي بخشنامه افزايش شهريه‌هاي مدارس غيردولتي به استان‌ها ابلاغ مي‌شود، خاطر نشان كرد: رعايت زمان ثبت‌نام و ساير موارد همانند ضوابط مدارس دولتي است، لذا بر اين اساس، ثبت‌نام بايد در محل تحصيل دانش‌آموزان انجام شود.

وي ادامه داد: بر اساس ابلاغيه شوراي نظارت مدارس و مراكز غيردولتي، تمامي مديران موظفند ابلاغيه مربوط به نحوه محاسبه شهريه و مبلغ آن را در معرض ديد اوليا قرار دهند. همچنين مسئوليت ثبت‌نام دانش‌آموزان با مديران مدارس است.



استفاده از فوق برنامه‌ها در مدارس غيردولتي كاملا اختياري است


معاون وزير آموزش و پرورش و رييس مدارس مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي و خانواده تصريح كرد: ثبت‌نام در مدارس غيردولتي نبايد مشروط باشد و استفاده از فوق برنامه‌ها كاملا اختياري است.


ممنوعيت دريافت هرگونه چك مسافرتي، چك حامل و وجه نقد از اوليا


وي با تاكيد بر ممنوعيت دريافت هرگونه چك مسافرتي، چك حامل و وجه نقد، افزود: تمامي شهريه مدارس بايد به حساب مدرسه واريز شود و مديران مدرسه حق دريافت وجه شهريه را به صورت نقدي و چكي ندارند.

حشمتيان خاطر نشان كرد: استفاده از خدمات ويژه مدارس نيز از جمله اياب و ذهاب و كمك به مدرسه كاملا اختياري است و مديران مدارس هيچ‌گونه حقي براي اجباري كردن كمك اوليا به مدارس ندارند.



مديران مدارس حق اخراج و يا خودداري ثبت‌نام دانش‌آموزان ميان پايه به دليل كاهش معدل را ندارند


به گفته رييس مدارس مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي و خانواده، همچنين مديران مدارس حق اخراج و يا خودداري ثبت‌نام دانش‌آموزان ميان پايه را به دليل كاهش معدل ندارند و بايد آنها را در مدرسه ثبت‌نام كنند.



مدارس غيرانتفاعي تنها براي پذيرش در پايه اول متوسطه مجاز به برگزاري آزمون هستند


وي تصريح كرد: مديران مدارس موظفند در زمان ثبت‌نام مصوبه استرداد شهريه را در مكان مناسبي نصب كنند. ضمن آنكه مدارس غيرانتفاعي تنها براي پذيرش در پايه اول متوسطه مجاز به برگزاري آزمون هستند.

حشمتيان خاطر نشان كرد: مديران مدارس بايد در زمان ثبت‌نام، قرارداد شهريه را بين مدرسه و اوليا تنظيم كنند و يك نسخه از آن را در اختيار اوليا قرار دهند. ضمن آنكه بايد رعايت زمان ثبت‌نام همانند برنامه مدارس دولتي لحاظ شود.

رييس مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي و خانواده با بيان اينكه ناظران مدارس غيردولتي همواره در زمان ثبت‌نام بر نحوه ثبت‌نام عملكرد مدارس غيردولتي نظارت دارد، خاطر نشان كرد: امسال ارتقاي كمي در كنار ارتقاي كيفي در دستور كار سازمان قرار دارد و آموزش معلمان يكي ديگر از برنامه‌هاي امسال است.

معاون وزير آموزش و پرورش اجراي طرح‌هاي پيشنهادي استان‌ها را براي اجرايي كردن ساختار 3-3-6 مهم ارزيابي كرد و افزود: طرح ساماندهي فضا و نيروي انساني، از جمله برنامه‌هاي سازمان مدارس غيردولتي در سال تحصيلي جديد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!